Kiedy i do kogo wnosimy skargi w postępowaniu administracyjnym?
REKLAMA
REKLAMA
Przedmiotem skargi może być dowolna sprawa dotycząca funkcjonowania organu lub instytucji zobowiązanej do przyjmowania skargi, w szczególności:
REKLAMA
- Zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez organ lub jego pracownika,
- Naruszenie praworządności,
- Przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie sprawy.
Do kogo wnosimy skargę
Jeżeli nasza skarga dotyczy zadań lub działalności:
- rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa – skargę wnosimy do wojewody,
- wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, a także kierownika gminnej jednostki organizacyjnej – skargę wnosimy do rady gminy,
- zarządu powiatu oraz starosty – skargę wnosimy do rady powiatu,
- zarządu i marszałka województwa – skargę wnosimy do sejmiku województwa,
Organy administracji są zobowiązane przyjmować skargi.
Jeżeli jednak złożymy skargę do niewłaściwego organu nie musimy się martwić. Taki organ ma obowiązek w ciągu 7 dni przesłać naszą skargę do tego organu, który będzie właściwy do jej rozpoznania.
Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Skarżącego zawiadamia się o sposobie jej załatwienia.
Organy administracji są zobowiązane przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach. Dni i godziny przyjęć powinny być dostosowane do potrzeb ludności, przy czym przynajmniej raz w tygodniu przyjęcia powinny się odbywać w ustalonym dniu po godzinach pracy.
Podstawa prawna: Kodeks postępowania administracyjnego.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat