Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
REKLAMA
REKLAMA
Wymagane dokumenty
Osoba, która chce się zameldować musi przedłożyć następujące dokumenty:
REKLAMA
- podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł zameldować się w w trybie określonym w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 24.12.2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
- wypełniony przez osobę ubiegającą się o zameldowanie formularz meldunkowy,
- do wglądu, jeśli osoba jest w posiadaniu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym zameldowanie ma nastąpić,
- zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w sytuacji ubiegania się o stałe zameldowanie).
Gdzie składamy dokumenty
Dokumenty należy złożyć w organie ewidencji ludności, na terenie którego przebywa osoba dopełniająca obowiązku meldunkowego.
Zobacz także: Co to jest obowiązek meldunkowy
Sposób załatwienia sprawy
Po złożeniu przez osobę zainteresowaną podania, organ ewidencji ludności prowadzi postępowanie wyjaśniające.
Postępowanie wyjaśniające to w szczególności:
- badanie legalność pobytu osoby w lokalu;
- przesłuchanie strony oraz świadków,
- przeprowadzenie kontroli meldunkowej.
Postępowanie wyjaśniające kończy decyzja administracyjna o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania osoby.
Termin załatwienia sprawy
Organ ewidencji ludności jest obowiązany wydać decyzję nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od daty złożenia podania.
Termin ten może zostać przedłużony, jednakże organ obowiązany jest takim przypadku zawiadomić stron o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia.
Zobacz również serwis: Gmina
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ ewidencji ludności stronom postępowania przysługuje prawo złożenia odwołania do właściwego wojewody, w terminie 14 dni od daty doręczenia tej decyzji.
Odwołanie składa się za pośrednictwem organu ewidencji ludności, który wydał decyzję.
Odwołanie zwolnione od opłaty skarbowej.
Zadaj pytanie: Forum prawników
Opłaty
Za wydanie decyzji administracyjnej w I instancji trzeba uiścić opłatę w wysokości 10 zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat