Kiedy dochodzi do naruszenia znaków towarowych w Internecie?
REKLAMA
REKLAMA
Przykładowo może to być:
REKLAMA
1/ użycie znaku towarowego w nazwie domeny – może to być użycie znaku towarowego słownego, jego fragmentu albo wyrazu lub zbitki wyrazów podobnych do znaku towarowego;
2/ użycie znaku towarowego jako elementu treści strony internetowej, na przykład do opisania reklamowanych bądź oferowanych towarów i usług;
3/ cybersquatting – czyli rejestrowanie lub korzystanie ze znaków, jeśli rejestrowane są cudze znaki z wyprzedzeniem w celu blokowania dostępu do adresu domenowego lub tworzenia strony www przez uprawnionego do znaku towarowego;
4/ linking - który polega na korzystaniu z cudzych znaków towarowych w celu przekierowania użytkowników na własne strony. Linki są umieszczone na stronie www jako wyróżniony tekst lub rysunek.
5/ framing – pozwala na wyodrębnienie na jednej stronie www kilku odrębnych części, które działają niezależnie od siebie , ale które są wyświetlane na ekranie użytkownika jednocześnie. Ramki te są widoczne pomimo tego, że internauta przechodzi na inną stronę. Mimo odesłania do innej witryny widoczne są oznaczenia, logo serwisu , bannery reklamowe serwisu, w którym znajdował się link.
Więcej na Blogu o ochronie własności przemysłowej www.ZnakiTowarowe.net
Zobacz również: Jakie roszczenia za naruszenie znaku towarowego w Internecie?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat