REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarejestrować się w systemie ePUAP?

Marta Wrzosek
Aby móc skorzystać ze wszystkich usług, które zapewnia system ePUAP, niezbędna jest rejestracja konta na stronie www.epuap.gov.pl.
Aby móc skorzystać ze wszystkich usług, które zapewnia system ePUAP, niezbędna jest rejestracja konta na stronie www.epuap.gov.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja w ePUAP, czyli Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest darmowa i nieskomplikowana. Umożliwia nam załatwienie wielu spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu.

Czym jest ePUAP?

REKLAMA

ePUAP, czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system informatyczny, dzięki któremu możemy załatwić wiele spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu. Korzystając z tego systemu, możemy np. złożyć wniosek o: wpis do ewidencji działalności gospodarczej, wtórnik prawa jazdy czy odpisy z ksiąg stanu cywilnego.

Aby móc skorzystać ze wszystkich usług, które zapewnia system, niezbędna jest rejestracja konta na stronie www.epuap.gov.pl. Rejestracja w portalu jest darmowa i składa się z zaledwie kilku, prostych kroków.

Zobacz również: Co to jest ePUAP i jak z niego skorzystać?

Rejestracja w systemie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszym krokiem, który należy wykonać w celu dokonania rejestracji jest wejście na stronę www.epuap.gov.pl i kliknięcie na opcję „Zarejestruj się”. Zostaniemy przekierowani do pierwszego etapu rejestracji, jakim jest podanie swoich danych osobowych. Musimy podać więc:

1) imię i drugie imię;

2) nazwisko;

3) adres e-mail (do otrzymywania wiadomości zwrotnych);

4) login (którego będziemy używać przy każdorazowym logowaniu się do systemu).

Następnie, musimy wybrać metodę uwierzytelniania. Tu mamy do wyboru dwie opcje:

1) tradycyjną, czyli za pomocą hasła – za każdym razem, kiedy będziemy logować się do systemu, będziemy musieli podać utworzone przy rejestracji hasło;

2) logowanie przy pomocy certyfikatu – w takim przypadku trzeba będzie dodać stronę www.epuap.gov.pl do zaufanych witryn (dokładne informacje na temat konfiguracji naszej przeglądarki w tym celu możemy znaleźć na stronie ePUAP).

W dalszej kolejności, należy przepisać tekst, który widoczny jest na obrazku, zaakceptować regulamin ePUAP (w przeciwnym razie konto nie zostanie założone!) oraz kliknąć w przycisk „Załóż konto”. W ten sposób zatwierdzamy podane wcześniej informacje i nasze konto zostaje założone.

Ostatnim etapem jest wybór organizacji (osoba fizyczna czy osoba prawna) i uzupełnienie odpowiednich pól, uszczegóławiających nasz profil (np. dane adresowe, identyfikator podmiotu).

Po założeniu konta w systemie ePUAP, należy złożyć jedną – niezbędną – wizytę w wybranym urzędzie, aby uwierzytelnić swój profil. Ma to na celu, przede wszystkim, uniknięcie sytuacji podszywania się pod inną osobę w systemie.

Co znajdziemy w katalogu ePUAP?

Aby sprawdzić, jakie sprawy możemy załatwić poprzez system ePUAP, wystarczy wejść w zakładkę „Alfabetyczna lista spraw” lub wpisać poszukiwaną sprawę w wyszukiwarce znajdującej się na stronie.

W systemie ePUAP możemy załatwić wiele spraw, związanych m.in. z zezwoleniami i koncesjami, działalności gospodarczą, różnymi dokumentami (prawo jazdy, dowód rejestracyjny, akty stanu cywilnego), zawarcie małżeństwa, różnego rodzaju pozwoleniami (np. na budowę, rozbiórkę) czy sprawami podatkowymi.

Zobacz również serwis: Sprawy urzędowe

Należy jednak pamiętać, że choć katalog spraw, które możemy załatwić tą drogą jest stosunkowo szeroki, nie wszystkie urzędy udostępniają swoje usługi tą drogą. Na przykład złożenie wniosku o wydanie pozwolenia na budowę jest możliwe w 4 gminach.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Wynagrodzenie minimalne 2023 [quiz]
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/15
Kiedy będą miały miejsce podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2023 roku?
od 1 stycznia i od 1 lipca
od 1 stycznia i od 1 czerwca
od 1 lutego i od 1 lipca
Następne
Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Opieka nad chorym rodzicem: Zwolnienie od pracy i zasiłek

Jeżeli pojawi się konieczność sprawowania opieki nad chorym członkiem rodziny, pracownik może skorzystać ze zwolnienia od pracy, a przy tym skorzystać z zasiłku opiekuńczego. Kiedy będzie to możliwe oraz jakie formalności są niezbędne?

5 dni urlopu, których pracodawca musi ci udzielić. We wskazanym przez ciebie terminie. Dopilnuj złożenia wniosku zgodnie z zasadami

5 dni urlopu, których pracodawca musi ci udzielić. We wskazanym przez ciebie terminie. Dopilnuj złożenia wniosku zgodnie z zasadami. Można łatwo zyskać dni wolne od pracy, bo pracodawca nie może odmówić.

100 tys. złotych na budowę płotu? Tak. Ale musi mieć określoną wysokość, Termin składania wniosków upłynie 2 sierpnia 2024 roku

100 tys. złotych na budowę płotu? Tak. Ale musi mieć określoną wysokość, Termin składania wniosków upłynie 2 sierpnia 2024 roku. Inwestycje mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się ASF. Wnioski trzeba składać elektronicznie.

Świadczenie wspierające dla osób z niepełnosprawnościami. Ile wynosi, dla kogo, kiedy, jak wystąpić?

Świadczenie wspierające jest formą pomocy dla dorosłych osób z niepełnosprawnościami. Jego przyznanie nie jest zależne od kryterium dochodowego, a od określonego poziomu potrzeby wsparcia. Jak uzyskać świadczenie wspierające? Ile ono wynosi?

REKLAMA

Waloryzacja emerytur i rent w 2025 roku. Wskaźnik 6,78%

W dniu 17 lipca 2024 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowano założenia projektu rozporządzenia w sprawie wysokości zwiększenia wskaźnika waloryzacji emerytur i rent w 2025 r. Rząd zaproponował, by wskaźnik ten pozostał na poziomie ustawowego minimum.

Będzie kolejny dodatek do emerytury dla matek z rodzin wielodzietnych? Jest wniosek. Zdaniem resortu to ciekawa propozycja

Będzie kolejny dodatek do emerytury dla matek z rodzin wielodzietnych? Jest wniosek. Zdaniem resortu to ciekawa propozycja. Chodzi o kobiety pracujące w gospodarstwach rolnych, które tworzą rodziny wielodzietne.

Ważny termin dla osób urodzonych po 1968 r. Decyzja tylko do końca lipca

Tylko do końca lipca trwa okno transferowe. Osoby, które urodziły się po 1968 r., mogą zdecydować, gdzie ma trafiać część składki emerytalnej – na subkonto w ZUS czy do OFE.

Nowe wzory dokumentów składanych do ZUS. Zmiana od 1 września 2024 r.

Zmienią się wzory dokumentów składanych do ZUS. Nowe wzory zawiera projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Chodzi m.in. o dostosowanie formularzy do nowych przepisów dotyczących wprowadzenia wcześniejszej emerytury dla nauczycieli.

REKLAMA

1500 zł kary za wezwanie karetki w tych przypadkach. Kto zapłaci? Czy powinniśmy się obawiać wezwania pogotowia? Sprawdź.

1500 zł kary za nieuzasadnione wezwanie pogotowia. Kto zapłaci? Czy powinniśmy się obawiać wezwania karetki? Nieuzasadnione wezwanie pogotowia w 2022 roku miało miejsce 2 mln razy.Jak zidentyfikować nagłe pogorszenie zdrowia?

Program Dobry Start: Do ZUS wpłynęło około 1,5 mln wniosków o świadczenie 300 plus

Od 1 lipca 2024 r. ZUS przyjmuje wnioski o świadczenie z programu Dobry Start. Dotychczas rodzice złożyli prawie 1,5 mln wniosków na ponad 2 mln dzieci. W 2023 r. ZUS przyznał świadczenie dla prawie 4,6 mln dzieci.

REKLAMA