Zaświadczenia podatkowe
Zobacz też: Urząd Skarbowy
Pojęcie
Zaświadczenie wydaje się, w sytuacji gdy:
- przepis prawa wymaga urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego, albo
- osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
Obowiązek wydania zaświadczenia przez organ
Organ podatkowy jest obowiązany wydać zaświadczenie, jeżeli chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów lub z innych danych znajdujących się w jego posiadaniu. Przed wydaniem zaświadczenia organ może, w niezbędnym zakresie, przeprowadzić postępowanie wyjaśniające.
Informacje zawarte w zaświadczeniu; termin wydania
Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania. Wydaje się je w granicach żądania wnioskodawcy. Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o jego wydanie.
Odmowa wydania
Odmowa wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie.
Podstawa prawna
Ustawa z 29.08.1997 r. – Ordynacja podatkowa.
Zobacz serwis: Podatki