Usługi bankowości elektronicznej
Zobacz też: Budżet domowy
Postanowienia umowy o usługi bankowości elektronicznej
Umowa o usługi bankowości elektronicznej powinna zawierać postanowienia takie jak m.in. strony umowy, rodzaj udostępnianego elektronicznego instrumentu płatniczego, terminy wykonywania przez wydawcę zleceń posiadacza, rodzaj i wysokość opłat i prowizji oraz warunki ich zmian, zasady obliczania odsetek (zob. także hasło umowa o elektroniczny instrument płatniczy), a także zasady elektronicznej identyfikacji posiadacza oraz zasady postępowania posiadacza w związku ze zleceniem dokonywania operacji oraz korzystania z innych usług określonych w umowie.
Obowiązki banku
Bank, świadcząc usługi na podstawie umowy o usługi bankowości elektronicznej, obowiązany jest do: a) zapewnienia posiadaczowi bezpieczeństwa dokonywania operacji, z zachowaniem należytej staranności oraz przy wykorzystaniu właściwych rozwiązań technicznych; b) udostępniania posiadaczowi informacji o dokonanych operacjach i zrealizowanych z tego tytułu rozliczeniach oraz pobranych opłatach i prowizjach, w terminach i w sposób określony w umowie; c) niezwłocznego poinformowania o odmowie lub braku możliwości wykonania zleconej operacji z przyczyn niezależnych od banku.
Obowiązki posiadacza
Posiadacz jest obowiązany do nieujawniania informacji o działaniu elektronicznego instrumentu płatniczego udostępnionego w ramach umowy o usługi bankowości elektronicznej, których ujawnienie może spowodować brak skuteczności mechanizmów zapewniających bezpieczeństwo zlecanych operacji. Ponadto obciążają go operacje dokonane przez osoby, którym udostępnił informacje, o których mowa zdaniu poprzednim.
Odwołanie zleceń dokonania operacji przez bank
Zlecenia posiadacza dotyczące dokonania operacji przez bank mogą zostać odwołane tylko przed ich wykonaniem.
Podstawa prawna
Ustawa z 12.09.2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych.
Zobacz serwis: e- Firma