Co to jest SEO i dlaczego jest ważne dla biznesu?
SEO to podstawa widoczności w wyszukiwarkach, a te z kolei są jednym z głównych kanałów pozyskiwania nowych klientów. Czym jest SEO i jakie są jego kluczowe elementy?
Czym jest SEO?
SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby jej pozycja w wynikach wyszukiwania w różnych wyszukiwarkach internetowych była jak najwyższa. SEO polega na dostosowaniu strony internetowej do wymagań algorytmów wyszukiwarek internetowych, tak aby strona była bardziej widoczna dla użytkowników, którzy korzystają z tych wyszukiwarek.
Jak SEO może pomóc w prowadzeniu biznesu?
W praktyce, SEO odnosi się do działań, które mają na celu poprawić widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania te obejmują m.in. optymalizację treści, meta tagów, linków oraz struktury strony internetowej.
SEO może pomóc w prowadzeniu biznesu, ponieważ wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza większą liczbę odwiedzin strony internetowej, co może przekładać się na większą liczbę klientów i większe zyski.
SEO a SEM - czym się różnią?
Różnica między SEO a SEM (Search Engine Marketing) polega na tym, że SEM obejmuje płatne formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych, takie jak Google Ads, podczas gdy SEO koncentruje się na bezpłatnej, organicznej widoczności w wynikach wyszukiwania. Mimo że obie te strategie są związane z wyszukiwarkami internetowymi, to mają różne cele i metody działania.