Rezerwa ogólna i rezerwy celowe w budżecie jednostek samorządu terytorialnego
Zobacz serwis: Biznes
Rezerwy celowe w budżecie jednostek samorządu terytorialnego
W budżecie jednostki samorządu terytorialnego mogą być tworzone rezerwy celowe:
1) na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
2) na wydatki związane z realizacją programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w ustawie o finansach publicznych;
3) gdy odrębne ustawy tak stanowią.
Suma rezerw celowych
Suma rezerw celowych przeznaczonych na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz na wydatki określone w odrębnych ustawach, nie może przekroczyć 5% wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
Uprawnienie zarządu jednostki samorządu terytorialnego do podziału rezerw
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego dokonuje podziału rezerw na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz na wydatki związane z realizacją programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w ustawie o finansach publicznych
Podstawa prawna:
Ustawa z 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.)