Specjalista ds. kadr i płac
REKLAMA
REKLAMA
Kim jest specjalista ds. kadr i płac?
Specjalista ds. kadr i płac to osoba, która pracuje w obszarach związanych z zarządzaniem personelem, dokumentacją kadrową oraz procesami płacowymi.
REKLAMA
Czym zajmuje się specjalista ds. kadr i płac?
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na takim stanowisku należy m.in. przygotowywanie listy płac, rozliczanie godzin pracy, obliczanie wynagrodzeń i premii, składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Specjalista ds. kadr i płac tworzy też i utrzymuje dokumentację związaną z zatrudnieniem pracowników, monitoruje czasu pracy pracowników, zarządza procesami związanymi z urlopami. Do innych obowiązków można też zaliczyć przesyłanie informacji o pracownikach do instytucji ubezpieczeń społecznych.
Specjalista ds. kadr i płac - zarobki
Zarobki specjalisty ds. kadr i płac mogą być zróżnicowane i zależą od wielu czynników, takich jak lokalizacja, rozmiar firmy, poziom doświadczenia, stopień skomplikowania procesów płacowych oraz zakres odpowiedzialności. Os osoby zatrudnionej na tym stanowisku często wymaga się wykształcenia wyższego, związanego z zarządzaniem zasobami ludzkimi, administracją, finansami lub pokrewnymi dziedzinami, a także rozumienia przepisów dotyczących płac, umów o pracę, ubezpieczeń społecznych i innych kwestii związanych z zatrudnieniem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat