Wzór wniosku świadczenia ratowniczego dla strażaków ważny od 2 stycznia 2023
REKLAMA
REKLAMA
- Wzór wniosku świadczenia ratowniczego ważny od 2 stycznia 2023
- Świadczenie ratownicze – dla kogo?
- Świadczenie ratownicze dla strażaków OSP – ile wynosi?
- Świadczenie ratownicze dla strażaków OSP – jak złożyć wniosek
Wzór wniosku świadczenia ratowniczego ważny od 2 stycznia 2023
Zgodnie z opublikowanym Rozporządzeniem 12 grudnia 2022 w Dzienniku Ustaw, nowy wzór wniosku o świadczenie ratownicze będzie obowiązywał pod 14 dniach od jego publikacji, czyli od 2 stycznia 2023 roku.
REKLAMA
Nowy wzór wniosku świadczenia ratowniczego do pobrania znajduje się poniżej:
Świadczenie ratownicze – dla kogo?
Dodatek ten przysługuje strażakom Ochotniczej Straży Pożarnej za wysługę lat. Jakie dokładnie należy spełnić?
Pierwszy z nich to czynne uczestnictwo w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych przez okres:
- W przypadku mężczyzn 25 lat,
- W przypadku kobiet 20 lat
Jednak nie wystarczy sama wysługa lat. Strażak musi bowiem osiągnąć wiek emerytalny, tj. mężczyzna 65 lat, a kobieta 60 lat.
Warto dodać, że ustawodawca działania ratownicze rozumie bezpośredni udział w działaniach ratowniczych co najmniej raz w roku.
Świadczenie ratownicze dla strażaków OSP – ile wynosi?
Strażakowi OSP przysługuje świadczenie ratownicze z tytułu wysługi lat w ochotniczej straży pożarnej w wysokości 200 zł. Jest to dodatek wypłacany każdego miesiąca. Po spełnieniu warunków należy się od dnia złożenia wniosku. Zatem jego roczna wysokość to 1 400 zł.
Świadczenie ratownicze dla strażaków OSP – jak złożyć wniosek
Do złożenia wniosku o świadczenie ratownicze potrzebne będą:
- Dane wnioskodawcy, który ubiega się o świadczenie ratownicze, w tym:
a) pierwsze i drugie imię oraz nazwisko,
b) data urodzenia,
c) numer PESEL albo, jeśli nie nadano tego numeru, seria i numer dowodu osobistego lub numer paszportu,
d) adres miejsca zamieszkania,
e) adres do korespondencji, jeśli jest inny niż adres zamieszkania. - Wskazanie sposobu wypłaty świadczenia ratowniczego wraz z podaniem danych niezbędnych do jego wypłaty.
- Podpis wnioskodawcy lub jego przedstawiciela ustawowego, pełnomocnika, bądź opiekuna prawnego.
- Dokumenty potwierdzające udział w działaniach ratowniczych co najmniej raz w roku. Może je wydać właściwy samorząd (wójt, burmistrz, bądź prezydent miasta), lub Państwowa Straż Pożarna.
Wniosek należy skierować do Komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wniosku o przyznanie świadczenia ratowniczego ( Dz.U.2022 poz. 2579)
- Ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych (Dz.U.2021 poz. 2490)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat