REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

MEN składa kolejne deklaracje. Choć się stara, to samo rozwiązanie problemu znów pozostanie w rękach rodziców. Co będzie z WFem w roku szkolnym 2024/2025?

MEN problem rodzice
MEN składa kolejne deklaracje. Choć się stara, to samo rozwiązanie problemu znów pozostanie w rękach rodziców. Co będzie z WFem w roku szkolnym 2024/2025?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

MEN składa kolejne deklaracje. Wynika z nich, że choć się stara, to samo rozwiązanie problemu znów pozostanie w rękach rodziców. Co będzie z WFem w roku szkolnym 2024/2025? Jak uczniowie poradzą sobie ze złymi nawykami i brakiem motywacji?

Złe nawyki wyniesione z domu, czy nudne lekcje i zły system oceniania?

Gdy mowa o problemach, z którymi boryka się polska szkoła, jednym z najczęściej pojawiających się zagadnień jest wychowanie fizyczne, czyli tzw. WF. Skąd one się biorą? Zdaniem nauczycieli, uczniowie nie chcą uczestniczyć w lekcjach. Starają się je „omijać”, zapominają stroju, niechętnie się starają i angażują. Jako winni tego stanu rzeczy wskazywane są telefony, komputery i złe nawyki wyniesione z domu. Słysząc takie argumenty, rodzice najczęściej odpowiadają, że to nieprawda, bo przecież dzieci bardzo chętnie uczestniczą po lekcjach w zajęciach sportowych, a wydatki, które rodzice muszą ponosić na piłkę nożną, koszykówkę, sztuki walki, balet, taniec, jazdę konną i akrobatykę, z roku na rok rosną. Niewątpliwie więc problem tkwi w tym, w jaki sposób prowadzone są lekcje, a także w tym, w jaki sposób ocenia się uczniów.

REKLAMA

Wiele zależy od predyspozycji i talentu, ale problem można rozwiązać

REKLAMA

Problem oceniania dotyczy nie tylko zajęć wychowania fizycznego, ale i innych przedmiotów, na których efekt działań ucznia jest w największym stopniu uzależniony od jego predyspozycji i talentu, a więc np. muzyki czy plastyki. To na tych lekcjach oceny demotywuje uczniów i często już na wstępie dostają oni sygnał, że podejmowanie starań nie ma sensu, bo i tak jest skazane na porażkę.

Tak jest również na lekcjach wychowania fizycznego, które nie zachęcają mniej sprawnych ruchowo uczniów do pracy nad sobą stawiając ich już na początku na straconej pozycji. Choć wobec rosnącego problemu otyłości temat ten jest naprawdę często poruszany, a Ministerstwo Edukacji Narodowej deklaruje, że wychodzi naprzeciw tym problemom i chce rozwiązać problem, to jednak efektów tych działań nie widać. Programy mające zachęcić do ruchu i uprawiania sportu w sposób naturalny trafiają do tych najsprawniejszych, którzy nie potrzebują zachęty, a tych, którzy potrzebują wsparcia, zostawiają jeszcze dalej w tyle.

Program dotyczący rozwoju kompetencji ruchowych lekarstwem MEN

Od jakiegoś czasu MEN deklaruje, że kluczem do sukcesu w zakresie wychowania fizycznego ma być program dotyczący rozwoju kompetencji ruchowych uczniów. Przypomnijmy, że obowiązek przeprowadzania testów ruchowych wprowadziła nowelizacja Prawa oświatowego z 2023 r. Odbywają się one w czasie, począwszy od IV klasy szkoły podstawowej. Testy obejmują cztery próby sprawności: bieg wahadłowy, tzw. beep–test, deskę i skok w dal z miejsca. Od przyszłego roku szkolnego testem zostaną również objęci uczniowie klas I–III szkół podstawowych. Najistotniejsze wydaje się jednak to, co zdarzy się dalej, po przeprowadzeniu testów i zapoznaniu się z jego wynikami? Niestety w tym zakresie nie mamy dobrych wiadomości. Jak na razie resort informuje bowiem, że wyniki przekaże rodzicom, by wiedzieli w jakiej kondycji jest ich dziecko i by mogli monitorować postęp jego aktywności.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kwoty emerytur i rent wolne od egzekucji i potrąceń 2025 r. – zmiany od 1 marca

Po każdej waloryzacji emerytur i rent rosną też kwoty tych świadczeń wolne od potrąceń i egzekucji. Nie inaczej będzie w 2025 roku. Prezes ZUS wydał już 18 lutego 2025 r. komunikat w sprawie kwoty najniższej emerytury i renty, dodatku pielęgnacyjnego i dodatku dla sierot zupełnych, kwot maksymalnych zmniejszeń emerytur i rent oraz kwot emerytur i rent wolnych od egzekucji i potrąceń.

Orzekanie o niepełnosprawności - będą nowe zasady. MRPiPS: projekt zatwierdzony

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało 21 lutego 2025 r., że dzień wcześniej Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności oraz uporządkowania systemu świadczeń. MRPiPS dodało, że nowy system uwzględnia postulaty osób z niepełnosprawnościami, w tym orzekanie przez specjalistów z danych dziedzin.

Zakaz sprzedaży szampanów bezalkoholowych: Sejmowa komisja rozpatrzyła petycję. Czas na stanowisko resortu zdrowia

Czy zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży szampanów bezalkoholowych? Co z produktami bezalkoholowymi imitującymi opakowania napoi alkoholowych? Sejmowa komisja rozpatrzyła w czwartek petycję w tej sprawie.

Świadczenia dla dzieci z niepełnosprawnością 2025 r.

Świadczenia dla dzieci z niepełnosprawnością 2025 r. O jakie świadczenia mogą wystąpić rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych w 2025 r.? Ile wynoszą poszczególne świadczenia? Gdzie złożyć wniosek?

REKLAMA

Od 1 marca 2025 r. nowe, wyższe limity dorabiania dla rencistów i emerytów

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomniał w piątek, że od 1 marca zmianie ulegną limity dorabiania do świadczeń dla rencistów i dla wcześniejszych emerytów. Przekroczenie limitów może skutkować zmniejszeniem lub zawieszeniem wypłaty świadczenia przez ZUS.

Krwiodawcy bez ogólnopolskiej ulgi na komunikację? Rząd umywa ręce, odbija piłeczkę do samorządów

Honorowi krwiodawcy oddają krew, ratując życie, ale czy mogą liczyć na darmowe przejazdy komunikacją miejską w całym kraju? Posłanka Paulina Matysiak apeluje o jednolitą ulgę, jednak rząd odbija piłeczkę do samorządów. Czy to koniec nadziei na realne wsparcie dla dawców?

MRPiPS ujawniło co dalej z przeliczeniem emerytur i rent rodzinnych dla osób, którym przyznano świadczenia w latach 2009-2019. Nie będzie wyrównania i odsetek

Konstrukcja wyrównania i odsetek może być stosowana, jeżeli ponowne ustalenie wysokości świadczenia wynikałoby z tego, że świadczenie zostało ustalone w wysokości niezgodnej z obowiązującymi przepisami – informuje MRPiPS. Osobom, którym przyznano emerytury lub renty rodzinnej w czerwcu w latach 2009-2019 i które przez lata miały wypłacane zaniżone świadczenia, świadczenia te – w opinii MRPiPS – zostały wyliczone zgodnie z prawem, a konstrukcja waloryzacji rocznej i kwartalnej jest zgodna z konstytucją, zatem – nie przysługują im jednorazowe wyrównania (które sięgałyby nawet kilkunastu tysięcy złotych), ani odsetki od tych wyrównań.

MRPiPS: Korzystne zmiany w systemie orzekania o niepełnosprawności coraz bliżej

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki w przesłanym w piątek komunikacie poinformowało, że Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania w Polsce oraz uporządkowania systemu świadczeń. Zmiany te - w ocenie resortu - mają rozwiązać problemy osób z niepełnosprawnościami dotyczącymi systemu orzekania o niepełnosprawności.

REKLAMA

Rząd: Opóźnia o 6 miesięcy utrudnienia w budowie domów. Jak za daleko do szkoły i lasu domu nie wybudujesz. Tak dziś w przepisach

W 2026 r. utrudnienia w budowie domów. Nie tylko najdalej 1,5 km do szkoły podstawowej (w mieście - na wsi 3 km). Blisko domu musi być (nie dalej niż 3 km) o powierzchni 20 ha park, ogródek jordanowski albo las. Park i ogródek jordanowski muszą mieć infrastrukturą. Przepisy miały wejść w życie od 1 stycznia 2026 r. (decyzja rządu premiera M. Morawieckiego). Wejdą pół roku później (decyzja rządu premiera D. Tuska).

Gość Infor.pl: Dzieci uzależnione od smartfonów to lenistwo rodziców?

Czy powinno się zakazać używania smartfonów w szkołach? Jak media społecznościowe wykorzystują słabości naszego mózgu? Jak zbudować zdrową relację z technologiami? Czy gry komputerowe to sztuka? Gościem Infor.pl jest Krzysztof M. Maj z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

REKLAMA