Jak wygląda rejestracja osoby bezrobotnej
REKLAMA
REKLAMA
Bezrobotny zgłasza się, w celu dokonania rejestracji, do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na zameldowanie w miejscu pobytu stałego lub czasowego, a jeżeli nie jest zameldowany - do powiatowego urzędu pracy, na którego obszarze działania przebywa.
REKLAMA
Od bezrobotnego pobierane są następujące dane:
- nazwisko i imiona;
- datę i miejsce urodzenia;
- miejsce zamieszkania lub pobytu;
- numer ewidencyjny PESEL;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP)
Osoba rejestrująca się przedkłada do wglądu pracownikowi powiatowego urzędu pracy dokonującemu rejestracji:
- dowód osobisty lub inny dokument tożsamości;
- dyplom, świadectwo ukończenia szkoły lub świadectwo szkolne albo zaświadczenie o ukończeniu kursu lub szkolenia;
- świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień;
- dokument stwierdzający przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli taki dokument posiada.
Rejestracja następuje w dniu przedłożenia dokumentów.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 26 listopada 2004 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat