Urzędy pracy, działając w oparciu o ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, oferują bezrobotnym różne formy wsparcia, w celu podniesienia ich chęci do pracy i ogólnej aktywności zawodowej. Jednym z nich jest właśnie refundacja kosztów poniesionych z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne.
Starosta może zawrzeć z pracodawcą umowę przewidującą jednorazowe refundowanie poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego.
Warunki
Refundacja może nastąpić w przypadku, gdy:
- pracodawca zatrudniał skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy oraz
- po upływie 12 miesięcy zatrudnienia skierowany bezrobotny jest nadal zatrudniony.
Wysokość
Kwota refundowanych składek nie może przekroczyć 300% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.