|
|
|
Dwie strony tej samej decyzji. Czyli o odważnych strategiach w realizacji celów
Zwykle traktujemy upór i rezygnację jako przeciwstawne zachowania – nie można przecież jednocześnie trwać w uporze i odpuszczać. Pomimo, że wykluczają się wzajemnie, nierozerwalnie związane są z podejmowaniem decyzji. Wokół obu narosło szereg mitów i stereotypów, których doświadczamy nie tylko w biznesie, ale także życiu osobistym. A zatem, czy lepiej jest trwać czy rezygnować i dlaczego obie decyzje wymagają odwagi?
|
|
|
|
|
|
|
Ćwiczenia w poskramianiu strachu. Odwaga w biznesie z perspektywy badań nad mózgiem
Odwaga jest cnotą, którą łatwiej rozpoznać i docenić niż zrozumieć. Intuicyjnie, to zdolność robienia właściwych rzeczy, kiedy ich robienie nie jest czymś łatwym. Pierwsza kontrowersja dotyczy tego, czym są właściwe rzeczy. Zupełnie inaczej wygląda status tego, co należy robić gdy rozważamy problem z perspektywy osobowej, angażującej mózgowe ośrodki przetwarzania emocji, a inaczej z perspektywy bezosobowej, włączającej struktury mózgu związane z rozwiązywaniem problemów i abstrakcyjnym rozumowaniem.
|
|
|
|
|
|
W biznesie jest miejsce na empatię
Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie” o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.
|
|
|
|
|
|
Sztuka obdarowywania. Jak doceniać pracowników i klientów nie tylko od święta?
Okres świąteczny to taki czas, gdy chcemy docenić tych, którzy są dla nas ważni. Kupujemy prezenty, planujemy niespodzianki... Nastrój udziela się również firmom, które prześcigają się w pomysłach na podarunki dla kluczowych klientów i pracowników. Niestety, nie zawsze prezenty są trafione, a obdarowany zamiast zadowolenia odczuwa frustrację. Czy można tego uniknąć i co zrobić, aby doceniać pracowników na co dzień?
|
|
|
|
|
|
Liczby łączą wszystko. Budowa nowej struktury i zakresu odpowiedzialności pionu HR w BGK
W Banku Gospodarstwa Krajowego cyfryzacja, budżetowanie i raportowanie polityki wynagrodzeń to obszary, za które odpowiedzialnych jest nie kilka działów, a jedno konkretne biuro. Jak doszło do połączenia tych działań, jaki jest zakres odpowiedzialności specjalnie powołanej komórki organizacyjnej i jakie są korzyści z takiej decyzji w pionie HR?
|
|
|
|
|
|
Konferencja HR EXCELLENCE już za nami!
Po raz kolejny zaprosiliśmy Czytelników „Personelu i Zarządzania” do udziału w organizowanej przez redakcję konferencji z cyklu HR EXCELLENCE. W tym roku magazyn obchodził 30-lecie istnienia, więc spotkanie było także okazją do wspólnego świętowania. Wiele było wspomnień, ale przede wszystkim spojrzenia w przyszłość HR-u… Jaka panowała atmosfera? Zobaczcie sami.
|
|
|
|