Ruszyło połączenie kolejowe do Londynu
REKLAMA
REKLAMA
Należące do grupy kolei niemieckich pociągi będą jeździły z Polski na Wyspy Brytyjskie co tydzień.
Po raz pierwszy brytyjską linią kolejową High Speed 1 będą jeździły pociągi o kontynentalnych wymiarach. High Speed 1 to - jak dotąd - jedyna linia kolejowa w Wielkiej Brytanii, przystosowana do obsługi takich pociągów, których wymiary są inne niż na Wyspach.
REKLAMA
Standardowa ładowność europejskich wagonów towarowych jest znacząco większa od brytyjskich. Można załadować je do 3 m wysokości, albo ułożyć na nich dwie standardowe palety - jedną na drugiej. DB Schenker Rail UK przeprowadziła wcześniej udane testy pociągów o wymiarach kontynentalnych na linii High Speed 1, łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.
W ocenie prezesa DB Schenker Rail Polska, Hansa-Georga Wernera, uruchomienie połączenia z Polski do Wielkiej Brytanii to ważny krok dla transportu kolejowego w Polsce. Przedstawiciele spółki podkreślają też, że nowa usługa wzmacnia wymianę handlową pomiędzy obydwoma krajami.
Pociągi do Wielkiej Brytanii będą wyjeżdżały we wtorki wieczorem z Wrocławia, by - po pokonaniu liczącej niemal 2 tys. km trasy - w piątek nad ranem dojechać do londyńskiego okręgu Barking. Będą przewoziły komponenty i części z branży motoryzacyjnej oraz towarów handlu detalicznego i przemysłu spożywczego.
Uruchomienie nowego połączenia to efekt współpracy DB Schenker Rail Polska i DB Schenker Rail UK. Te dwie spółki będą odpowiadały za obsługę pociągów. Za część handlową odpowiada polski oddział DB Schenker Logistic.
Prezes tej ostatniej spółki Janusz Górski podkreśla, że usługa pozwala klientom zaplanować łańcuch dostaw w taki sposób, by był on przyjazny środowisku naturalnemu. "Mogą oni skorzystać z internetowego kalkulatora, który wskaże oszczędności w emisji dwutlenku węgla (...)" - powiedział prezes.
DB Schenker Rail Polska należy do największych, po PKP Cargo, kolejowych przewoźników towarowych w Polsce. Siedziba polskiej spółki mieści się w Zabrzu na Śląsku.
REKLAMA