REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządowe pomysły na promocję regionów

Małgorzata Rajan

REKLAMA

Rosnąca konkurencja samorządów o pozyskanie turystów i inwestorów sprawia, że władze lokalne i regionalne muszą szukać ciekawych i oryginalnych sposobów promocji. Nowatorskie są hasła, miejsca albo nośniki promocji.

Z początkiem 2009 r. ruszyły samorządowe kampanie promocyjne mające przyciągnąć turystów i inwestorów. Niektóre z nich, zwłaszcza te, które wykorzystują niestandardowe formy przekazu, mogą być przykładem dla władz gmin, powiatów i województw oraz osób zajmujących się w samorządowych urzędach promocją, jak przygotować i przeprowadzić oryginalną i ciekawą kampanię promocyjną.

Śląskie promuje Beskidy

REKLAMA

W marcu 2009 r. rozpoczęła się ogólnopolska kampania promocyjna województwa śląskiego „Pozytywnie nakręceni polecają”. Ma ona budować pozytywną samoocenę mieszkańców regionu oraz wzmocnić tożsamość z miejscem zamieszkania. Celem kampanii jest także utrwalenie w świadomości mieszkańców regionu i całej Polski, że określenie Śląsk nie jest równoznaczne z województwem śląskim.

Województwo jest promowane poprzez pokazanie m.in. atrakcyjnych turystycznie Beskidów i Jury Krakowsko-Częstochowskiej – rejonów, które administracyjnie do województwa przynależą dopiero od 1999 r.

Kampania jest częścią strategii marketingowej województwa śląskiego opracowanej w 2007 r. Wizerunek marki wspierać będą działania PR oraz marketing bezpośredni. Reklamy będą emitowane zarówno w telewizji, radiu, jak i w prasie, w Internecie oraz na billboardach. Kampania potrwa do końca maja 2009 r.

Zdaniem Pawła Brągiela, członka powiatu cieszyńskiego odpowiedzialnego za promocję i turystykę, dobrze że Beskidy zostały mocno wyeksponowane w kampanii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wielu mieszkańców kraju nie utożsamia bowiem Beskidów z województwem śląskim – mówi Paweł Brągiel.

Efektem kampanii „Pozytywnie nakręceni polecają” ma być m.in. większa liczba przyjazdów w Beskidy.

Jest to bardzo cenne, zwłaszcza w momencie osłabienia gospodarczego. Polacy będą więcej podróżować po kraju, będą to częstsze, ale krótsze wyjazdy poza miejsce zamieszkania – twierdzi Paweł Brągiel.

Rzeszów w programie telewizyjnym

Pomysłowością na zaistnienie na telewizyjnym ekranie wykazał się samorząd Rzeszowa. Mariusz Sidor, Dyrektor Wydziału Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta zaprosił młodzież ze szkół muzycznych do studia Telewizji Polskiej w Warszawie, do programu „Hit Generator”. Brał w nim udział zespół Pectus z Rzeszowa, który walczył o głosy publiczności. Kibicującą młodzież ubrano w koszulki z logo Rzeszowa. W ten sposób wszyscy telewidzowie mieli szansę zobaczyć logo Miasta.

Efekt promocyjny został osiągnięty tanim kosztem. Władze Rzeszowa wspólnie z zespołem zapłaciły jedynie za wynajęcie autokaru, który przewiózł młodzież do i z Warszawy.

Pectus brał udział w 4 odcinkach programu „Hit Generator”. Na każdy z nich jechały z Rzeszowa autokary z publicznością. Prawie 60 osób dotarło do studia, gdy zespół walczył o główną nagrodę. W tym dniu Miasto wykupiło również emisję 10-sekundowych reklam telewizyjnych.

Koszt wszystkich wyjazdów młodzieży do Warszawy wyniósł w sumie kilka tysięcy zł, a za reklamy telewizyjne zapłacono prawie 50 tys.

Władze Rzeszowa już myślą o organizacji kolejnych wyjazdów do Warszawy, m.in. do programu „Jaka to melodia – Turniej miast”. O nagrodę rzeszowianie będą walczyć z mieszkańcami Szczecina i Białegostoku. Na widowni zasiądzie 15 osób ubranych w mundury pilotów i stewardes, którzy będą mieć transparent „Rzeszów – stolica innowacji”.

Kraków w Nowym Jorku

Kraków, jako pierwsze europejskie miasto, wykupił reklamę na jednym z najsłynniejszych placów na świecie – nowojorskim Times Square.

Koszty reklamy w tym chyba najbardziej ekskluzywnym miejscu reklamowym na świecie są bardzo duże – informuje Filip Berkowicz, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. kultury.

Za 3 miesiące umieszczenia reklamy, która jest elementem kampanii promocyjnej festiwalu Misteria Paschalia w Stanach Zjednoczonych, Miasto zapłaci ok. 10 mln zł.

Miasto po zakończeniu festiwalu Misteria Paschalia na słynnym nowojorskim skrzyżowaniu zamierza reklamować kolejne imprezy związane z cyklem 6 Zmysłów, które odbędą się w czerwcu 2009 r.:

● Festiwal Muzyki Filmowej,

● Festiwal SELECTOR i

● projekt Art BOOM.

W lutym 2009 r. rozpoczęła się również międzynarodowa kampania reklamowa Krakowa na antenie CNN International.

Decyzja o emisji spotu na początku lutego nie była przypadkowa.

REKLAMA

Wybraliśmy początek roku, bo to jest okres, w którym zaczyna się planować wakacje – mówi Grażyna Leja, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Turystyki. – Dowodem tego są choćby liczne imprezy targowe i prezentacje miast, organizowane w pierwszym kwartale roku w całej Europie i na innych kontynentach.

Materiał promocyjny został przygotowany przez ekipę CNN przy współpracy Urzędu Miasta Krakowa. Pokazuje Kraków nie tylko jako miasto zabytków, ale i miejsce wydarzeń kulturalnych o randze międzynarodowej, takich jak: Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Miesiąc Fotografii w Krakowie.

Chodzi o to, aby pokazać Kraków jako miejsce atrakcyjne dla turysty młodego, indywidualnego, grupowego i biznesowego – wyjaśnia Grażyna Leja.

Bydgoscy urzędnicy w filmie

Władze Bydgoszczy znalazły własny sposób na promocję miasta. Wiceprezydent i kilku szefów wydziałów Urzędu Miasta wzięło udział w siedmiominutowym filmie reklamującym produkty firmy Microsoft, w który wplecione są promocyjne informacje o Bydgoszczy. Można go obejrzeć w serwisie YouTube i na stronach internetowych urzędu.

Jednak fakt realizacji filmu promocyjnego we współpracy z komercyjną firmą budzi wątpliwości, czy udział w komercyjnej reklamie urzędników jest w porządku.

Beata Kokoszczyńska-Gorlicka, Rzecznik Prasowy Urzędu Miejskiego w odpowiedzi na te i inne zarzuty zamieściła informację na stronie internetowej, w której wyjaśnia, że celem działania urzędników bydgoskiego ratusza była promocja Bydgoszczy oraz wdrożonych w tym mieście najnowocześniejszych rozwiązań ICT (information communication technology), a podobne filmy dotyczące wdrożeń różnych produktów Microsoft zrealizował między innymi z samorządami Londynu, Zurichu, Porto, Istambułu i innych.

Dla bydgoskiego ratusza to wspólne działanie promocyjne jest przykładem na transparentną realizację własnych celów w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne – przekonuje Beata Kokoszczyńska-Gorlicka. – Firma Microsoft chciała zrobić reklamę swoich produktów i zwróciła się do władz Miasta z propozycją nagrania filmu. Miasto nie zapłaciło za spot ani złotówki, a film został nagrany w czasie, kiedy urzędnicy nie wykonywali swoich obowiązków służbowych.

Dla władz Miasta istotne jest, że film zobaczą inwestorzy, szefowie dużych korporacji zainteresowani produktami Microsoftu, którzy mogą zainteresować się nowoczesnym miastem, korzystającym z takich samych rozwiązań.

REKLAMA

Źródło: Gazeta Samorządu i Administracji

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki do 15 września 2025 r.

Za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. składki można opłacić w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Kiedy ZUS może umorzyć składki?

500 złotych, 1000 złotych, 1540 złotych. Maksymalnie 2540 złotych na dziecko. Ta pomoc jest dostępna również w roku szkolnym 2024/2025.

500 złotych, 1000 złotych, 1540 złotych. Maksymalnie 2540 złotych na dziecko. Ta pomoc jest dostępna również w roku szkolnym 2024/2025. Co z terminem na złożenie wniosków? Turnusy wyjazdowe, zajęcia opiekuńcze i zajęcia terapeutyczno-edukacyjne mają zapewnić dzieciom bezpieczeństwo.

Składki ZUS można opłacić w późniejszym terminie. ZUS nie naliczy odsetek za zwłokę

Składki ZUS za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. będzie można opłacić w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Ulga dotyczy przedsiębiorców z terenów objętych powodzią.

Rejestracja w przychodni nie odbiera telefonów albo odmawia przyjęcia chorego do lekarza ze względu na brak wolnych terminów? To łamanie praw pacjenta. Co należy zrobić w takiej sytuacji?

Sezon chorobowy w pełni, a próbując dodzwonić się do przychodni podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) nierzadko trzeba odczekać dobrych kilkanaście do kilkudziesięciu minut w długiej kolejce oczekujących osób, które również chcą zarejestrować się do lekarza. Jak już wreszcie uda się dodzwonić do rejestracji – często można usłyszeć w słuchawce, że w tym dniu lekarz nie ma już wolnych terminów i należy ponownie zgłosić się w dniu jutrzejszym. Takie postępowanie przychodni jest niezgodne z przepisami prawa. Co zrobić, jeżeli doświadczymy go na „własnej skórze”?

REKLAMA

Renta wdowia: dlaczego wdowa lub wdowiec dostanie maksymalnie tylko 5705,13 zł. Kiedy i gdzie złożyć wniosek

Wdowia renta to świadczenie wyczekiwane. Uchwalanie przepisów trwało i choć są już one opublikowane w Dzienniku Ustaw, to świadczenie wdowom i wdowcom ZUS zacznie wypłacać dopiero w połowie 2025 roku. A ponieważ spełnić trzeba określone w przepisach warunki - niektóre nie do końca sprawiedliwe - by nie spotkał zawód po złożeniu wniosku, warto czas wykorzystać na zaznajomienie się z przepisami.

Dopłata do najmu: komu się należy 477 zł a komu 1090 zł, na jak długo, gdzie złożyć wniosek

Czynsze za najem po wybuchu wojny w Ukrainie poszybowały w górę i nic nie wskazuje by miało być znów taniej. Nie wszystkich stać tymczasem nie tylko na kupno własnego mieszkania, ale i na najem. Liczy się każde wsparcie, tym bardziej warto wiedzieć - i skorzystać gdy to możliwe - z dopłat do czynszu. Komu przysługują, gdzie złożyć wniosek?

Dyrektywę UE o adekwatnych wynagrodzeniach minimalnych trzeba wdrożyć w Polsce jeszcze w 2024 roku. Co się zmieni w płacy minimalnej? Od kiedy?

Do 15 listopada 2024 kraje członkowskie Unii Europejskiej zobowiązane są do implementacji do porządku krajowego, przepisów kolejnej dyrektywy. Mowa tu o dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2041 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie adekwatnych wynagrodzeń minimalnych w Unii Europejskiej, która wprowadza szereg regulacji dotyczących sposobu i częstotliwości określania przez Rząd minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Stawka 0% VAT do końca 2024 r. na darowizny towarów i usług dla powodzian. Konieczna pisemna umowa z OPP, JST, podmiotem leczniczym lub RARS

Minister Finansów wydał rozporządzenie, które wprowadza możliwość stosowania obniżonej do 0% stawki podatku VAT dla darowizn (przekazywanych już od 12 września 2024 r.) wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych w trwającej obecnie powodzi. Ale ta preferencyjna stawka VAT dotyczy wyłącznie darowizn realizowanych za pośrednictwem organizacji pożytku publicznego, jednostek samorządu terytorialnego, podmiotów leczniczych i Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

REKLAMA

Pieniądze dla partii politycznych: czy zbiórki są legalne a wpłaty nielimitowane. Czy partie polityczne płacą podatek dochodowy

Partie polityczne finansowane są na kilka różnych sposobów. Mogą one uzyskiwać dochody z wykorzystaniem własnego majątku, jak również być finansowane przez Skarb Państwa. Mogą też liczyć na darowizny od prywatnych osób, ale na ściśle określonych zasadach.

ZUS: można zapłacić składki z 2024 r. do 15 września 2025 r. bez odsetek. Trzeba złożyć oświadczenie o poszkodowaniu w powodzi

Przedsiębiorcy poszkodowani przez powódź mogą opłacić składki za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia br. dopiero we wrześniu 2025 r., bez naliczania odsetek za zwłokę - poinformował we wtorek PAP rzecznik prasowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Paweł Żebrowski.

REKLAMA