REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie kosmetyki wypierają światowe marki

Patrycja Otto
Patrycja Otto
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W I półroczu sprzedaż kosmetyków z krajowych fabryk wzrosła o 20–30 proc. Firmy zagraniczne rosły wolniej. Rynek kosmetyków w Polsce wart 20 mld zł w tym roku wzrośnie o kolejne 5 proc.

 

Opłaciły się wydatki na poprawienie jakości i wizerunku polskich kosmetyków. Krajowe firmy, które w latach poprzednich inwestowały w rozwój marek, zaczynają z tego czerpać profity. Osiągają wzrosty sprzedaży na poziomie 20–30 proc., o których zachodnie koncerny mogą tylko pomarzyć.

Polskie marki przodem

Jak wynika z danych agencji badawczej MEMRB, w I półroczu w porównaniu z tym okresem w 2008 roku w kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała polska marka AA odnotowała 34-proc. wzrost pod względem wartości sprzedaży, Dax Cosmetics – 24-proc., a Ziaja – 22-proc. Dla porównania, w tym samym okresie grupa L’Oreal, w skład której wchodzą takie marki jak Garnier czy Vichy, osiągnęła 20-proc.. wzrost – to najlepszy wynik wśród zachodnich firm.

– W kategori kremów do twarzy uzyskaliśmy 48 -proc. wzrost wartościowy, zdobywając dzieki temu 9,6 proc. rynku – wyjaśnia Maciej Kempa z firmy Oceanic, produkującej kosmetyki AA.

Marka AA wybiła się też na drugie miejsce w ilości sprzedanych kremów pod oczy (12 proc. rynku) – sprzedaż tych wyrobów wzrosła o 58 proc. Liderem jest marka Ziaja, której udziały sięgają 16 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oceanic podtrzymuje prognozy dotyczące wyników finansowych za ten rok. Zamierza osiągnąć 180 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 30 mln zł więcej niż w 2008 roku, oraz 15 mln zysku.

Lepszych wyników niż przed rokiem spodziewa się także firma Floslek, specjalizująca się w produkcji i sprzedaży dermokosmetyków.

– W skali roku sprzedaż serii do pielęgnacji twarzy zwiększyła się o średnio 13–15 proc. W tym roku firma spodziewa się wzrostu sprzedaży na wyższym poziomie – mówi Aleksander Kuliczkowski, dyrektor sprzedaży we Floslek.

Jak wynika z badań SMG/KRC, w grupie 15 najczęściej kupowanych marek szminek i błyszczyków aż sześć to produkty polskie.

– W I półroczu nasza sprzedaż była o 3–4 proc. lepsza niż przed rokiem. W całym roku spodziewamy się wzrostu na poziomie około 10 proc. – mówi Krzysztof Pałyska, prezes firmy Bell.

Dodaje jednak, że na rynku kosmetyków kolorowych działa sie coraz trudniej.

– Zachodnie koncerny znacząco obniżyły ceny, co powoduje, że polskie wyroby nie są już tak konkurencyjne – tłumaczy Krzysztof Pałyska.

Biorąc jednak pod uwagę cały rynek kosmetyków, polskie produkty wciąż są tańsze od zachodnich. W kosmetykach pielęgnacyjnych zagraniczne marki są nawet dwa razy droższe.

– Konsumenci dochodzą coraz częściej do wniosku, że nie warto przepłacać za samą markę, skoro jakość jest podobna – mówi Patrycja Nalewa, analityk handlu detalicznego w firmie PMR.

Zdaniem Blanki Chmurzyńskiej-Brown, dyrektora generalnego Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, procentują również inwestycje w nowoczesne technologie, które pozwoliły polskim markom podnieść jakość.

Inwestycje w czasach kryzysu

REKLAMA

Dobre wyniki osiągane w trudnych czasach skłaniają producentów do kolejnych przedsięwzięć. Na jesieni ma ruszyć rozbudowa fabryki Dr Irena Eris w Piasecznie. Z kolei Dax Cosmetics chce do sierpnia 2010 r. zakończyć rozbudowę zakładu. Inwestycja za 16 mln zł zwiększy moce fabryki o 60 proc.

Nie wszyscy polscy producenci mają jednak powody do zadowolenia. Kolastyna zanotowała w I półroczu nawet 30-proc. spadki sprzedaży. Firma nie chce komentować tego faktu. Eksperci porażkę producenta upatrują w nietrafionych przejęciach na czasach hossy, które zamiast zwiększenia sprzedaży przyniosły grupie utratę płynności finansowej.

Patrycja Otto

 

gazetaprawna.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Niepełnosprawność niewidoczna. Co oznacza i jaka pomoc? [PRZYKŁADY]

Nie każda niepełnosprawność jest widoczna od razu. Często zdarza się, iż choroby i związane z nimi dolegliwości utrudniają chorym codzienne funkcjonowanie, chociaż nie jest to łatwe do zauważenia przez otoczenie na pierwszy rzut oka. Kiedy mamy do czynienia z niepełnosprawnością ukrytą?

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Kto może skorzystać z ulgi na zakup telefonu i koszt abonamentu? Zbliża się czas zeznań podatkowych. Sprawdź, kto skorzysta rozliczając PIT

Zbliża się okres składania rocznych rozliczeń podatkowych, a podatnicy zadają sobie pytanie, z jakich ulg i zwolnień będą mogli skorzystać. W ramach ulgi rehabilitacyjnej można odliczyć określone wydatki. Kto ma prawo do odliczenia kosztów zakupu telefonu?

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

USA rozważają nałożenie dodatkowych ceł na import z UE. Co to oznacza dla gospodarki?

Wojna handlowa między USA a UE może przybrać nowy wymiar. Po kilku latach napięć związanych z subwencjami dla producentów samolotów, USA planują nałożyć dodatkowe cła na towary z Unii Europejskiej. Eksperci ostrzegają, że mogą one wpłynąć na ceny, łańcuchy dostaw i relacje handlowe. Czy nowa administracja Trumpa doprowadzi do zaostrzenia konfliktu?

Wniosek o rentę wdowią: jak przygotować się do wizyty w ZUS-ie? Jakie dokumenty wziąć ze sobą?

Wniosek o rentę wdowią można złożyć na specjalnym formularzu o symbolu ERWD. Można to zrobić także w każdej placówce ZUS przeznaczonej do obsługi interesantów. Jeżeli wdowa lub wdowiec będzie potrzebował wsparcia, pracownicy ZUS pomogą mu wypełnić wniosek. Jednak trzeba wiedzieć jak przygotować się do wizyty w ZUS-ie. Jakie informacje trzeba mieć i jakie dokumenty zabrać ze sobą?

3510,92 zł na rękę. Pierwsze przelewy wpływają już na konta pracowników

Nowy rok przyniósł długo wyczekiwaną podwyżkę płacy minimalnej. Od stycznia 2025 roku wynosi ona 4666 zł brutto, co oznacza 3510,92 zł na rękę dla pracowników zatrudnionych na pełen etat. To jednak nie wszystko – wzrosła również minimalna stawka godzinowa, która wynosi teraz 30,50 zł brutto. Pierwsze wynagrodzenia w nowej wysokości już trafiają na konta!

REKLAMA

4054,84 zł – tyle wynosi przeciętne świadczenie kompensacyjne. Wysokość swojego świadczenia można wyliczyć korzystając z kalkulatora ZUS

Nauczycielskie świadczenie kompensacyjne w grudniu 2024 r. pobierało 11,8 tys. osób. Przeciętna wysokość tego świadczenia wyniosła 4054,84 zł. Do wyliczenia świadczenia kompensacyjnego ZUS przygotował specjalny kalkulator.

Zmiana formy opodatkowania w 2025 r. Do kiedy i jak może to zrobić przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą?

Początek każdego roku kalendarzowego to dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą okazja do analizy wyniku finansowego firmy. Czasami okazuje się, że stosowany dotąd sposób rozliczeń przestał być opłacalny lub nie sprawdził się. Zbyt niskie przychody, przekroczenie obowiązujących limitów czy też zmiana skali działalności skłaniają do poszukiwania nowych rozwiązań. Wyjaśniamy, jak zmienić formę opodatkowania działalności gospodarczej.

REKLAMA