REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Miasta będą reklamować się w serialach

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

REKLAMA

Łódź będzie promować się w serialu, a jej śladem pójdą kolejne miasta – uważają specjaliści. Producenci filmowi liczą, że dzięki temu łatwiej będzie im przetrwać kryzys.

Władze Łodzi zdecydowały, że będą promować się w serialu telewizyjnym. W najbliższych dniach rozstrzygną przetarg. Wybiorą producenta telewizyjnego, który umieści akcję serialu w Łodzi. Najprawdopodobniej wygra firma Telemark, która produkuje dla TVP serial Londyńczycy. Jako jedyna złożyła ofertę, którą teraz ocenia komisja. Budżet miasta na ten cel to 350 tys. zł.

REKLAMA

Pomysł, by za pomocą popularnego serialu tworzyć – jak chcą władze miasta – pozytywny wizerunek Łodzi z uwzględnieniem rozwoju kulturalnego i ekonomicznego, zdaniem specjalistów od reklamy i marketingu będzie wykorzystywany coraz częściej. Seriale należą bowiem do najchętniej oglądanych programów. Już wykorzystują je firmy, by umieścić w nich swoje produkty (tzw. product placement) i uciec z długich bloków reklamowych, denerwujących widzów.

– Miasta coraz częściej będą korzystały z takiej formy promocji, jak obecność w filmach czy serialach – uważa Maciej Grzywaczewski, wiceprezes wrocławskiej ATM Grupy, największego producenta filmów i seriali na polskim rynku, notowanego na warszawskiej giełdzie.

Producent ma doświadczenie w tym zakresie, bo kręci dla Polsatu serial Pierwsza miłość, którego akcja toczy się we Wrocławiu. Wprawdzie miasto za to nie płaciło, ale kierownictwo ATM Grupy przyznaje, że władze Wrocławia doceniają fakt umieszczenia akcji serialu w ich mieście. Ostatnio spółka została nawet nagrodzona przez prezydenta miasta za propagowanie pozytywnego wizerunku Wrocławia. Maciej Grzywaczewski nie ma wątpliwości, że taka promocja jest skuteczniejsza niż reklama.

REKLAMA

– Potwierdza to wiele badań. Wynika z nich, że siła przekazu serialu i jego wpływu na rzeczywistość jest wielokrotnie większa niż tradycyjna reklama. Gdy chce się na przykład wprowadzić do publicznej dyskusji jakiś ważny temat, to najlepiej pokazać go w popularnym serialu. To skuteczny sposób – dodaje Maciej Grzywaczewski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Znamy wyniki takich badań. Miały wpływ na naszą decyzję, podobnie jak przykłady miast europejskich, które zdecydowały się na taki krok – przyznaje Marzena Korosteńska, zastępca rzecznika prasowego prezydenta Łodzi.

Maciej Grzywaczewski przyznaje, że nie tylko Łódź, lecz także inne miasta i regiony zaczynają dostrzegać zalety promowania się za pomocą filmów i seriali. Producenci się cieszą, bo coraz im trudniej o pieniądze od sponsorów i telewizji. Z powodu recesji w reklamie niektóre budżety produkcyjne ścięto o 30 proc.

– Pieniądze miast i funduszy regionalnych mogą stać się poważnym źródłem finansowania. Budżety miast na produkcję filmową czy serialową sięgają 2,5 mln zł. Wyprodukowaliśmy film, który będzie pokazywać Gdynię – Miasto z Morza. Ma otwierać Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni – przyznaje Maciej Grzywaczewski.

 

350 tys. zł przeznaczyły władze Łodzi na promocję w serialu telewizyjnym

gazetaprawna.pl

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renta wdowia nie dla wszystkich wdów: nie dla młodych wdów (nawet jeżeli zostały same z dzieckiem) i nie dla „porzuconych” kobiet

Renta wdowia, to nowe świadczenie dla wdów i wdowców, o które będzie można wnioskować już od 1 stycznia 2025 r. Choć nazwa sugeruje, że powinno ono dotyczyć wszystkich wdów i wdowców – będzie na nie mogła liczyć tylko ich ograniczona grupa, która spełnia wszystkie określone w ustawie przesłanki. Renty wdowiej nie otrzymają m.in. osoby, które owdowiały w młodym wieku, jak i osoby „porzucone” przez współmałżonka (nawet jeżeli nie doszło do rozwodu). 

Świadczenia z programu Aktywny rodzic zostaną wyłączone z definicji dochodu. Nie będą miały wpływu na prawo do świadczeń z pomocy społecznej

Rada Ministrów przyjęła projekt projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Świadczenia z programu „Aktywny Rodzic” zostaną wyłączone z definicji dochodu.

Nadchodzi rewolucja w urzędach pracy. Bezrobotni powinni się cieszyć czy martwić? Rząd zdecydował: będzie nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Rynek pracy potrzebuje nowej ustawy? Tak uważa ministerstwo pracy, a Rada Ministrów podzieliła zdanie resortu.  Rząd w Wigilię 24.12.2024 r. przyjął projekt ustawy autorstwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. To ma być prawdziwa rewolucja.

Czekasz na wdowią rentę, sprawdź już teraz czy ci się należy, apeluje zus i zaprasza do składania wniosków z wyprzedzeniem

W Wigilię 24.12.2024 Zakład Ubezpieczeń Społecznych – ZUS zwrócił się z komunikatem do wdów i wdowców, by jak najszybciej sprawdzili czy mają prawo do dwóch świadczeń. To ważne, bo choć samo nowe świadczenie – tzw. wdowia renta będzie wypłacane od lipca, to wnioski można już składać będzie zaraz z początkiem nowego roku.

REKLAMA

ZUS informuje: Od 1 stycznia 2025 r. można składać wnioski o rentę wdowią. Jakie warunki należy spełnić?

Od 1 stycznia 2025 r. ZUS zacznie przyjmować wnioski o rentę wdowią. Osoby uprawnione mogą składać wnioski, ale prawo do tego świadczenia zostanie im przyznane od miesiąca, w którym złożyły wniosek, jednak nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r.

40 tys. zł na zakup samochodu do wzięcia już na początku lutego 2025 r. [za zezłomowanie starego auta w ciągu ostatnich 4 lat – premia 5-10 tys. zł; cena nowego samochodu – do 225 tys. zł netto]

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w dniu 16 grudnia br., ogłosił iż na początku lutego 2025 r. – ruszy nabór wniosków o dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego. W ramach programu „Mój elektryk 2.0” osoby fizyczne, będą mogły uzyskać nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu bezemisyjnego auta. Budżet programu ma wystarczyć na zakup ok. 40 tys. samochodów.

30 tysięcy złotych kary! Kierowcy mają na to siedem dni. Nowy obowiązek dla właścicieli aut mrozi krew w żyłach

Nie odbierają listów poleconych wysyłanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, podają nazwiska ludzi zza granicy, tak namierzeni przez fotoradary kierowcy unikają płacenia mandatów. Resort Infrastruktury mówi temu dość i od 2025 roku wprowadzi nowe mechanizmy ścigania sprawców łamania przepisów drogowych. Skóra cierpnie, włos się jeży od nowych zasad karania mandatami. 

To pewne: będzie wyższy wiek emerytalny. Najpierw zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, potem wydłużenie lat pracy

Politycy i rząd nie mają wyboru – muszą podwyższyć wiek emerytalny. Politycznie może się to wydawać samobójstwem, ale realnie brak podwyższenia wieku emerytalnego to samobójstwo ekonomiczne. Dlatego cała sztuka polega na tym, by przekonać społeczeństwo, że podniesienie wieku emerytalnego jest w interesie wszystkich.

REKLAMA

Wigilia 24.12.2024 – czy po raz ostatni zgodnie z prawem to dzień roboczy, a od 2025 dzień ustawowo wolny od pracy

Ustawa, która zmieniła status 24 grudnia z dnia roboczego w dzień ustawowo wolny od pracy odbyła już niemal całą drogę legislacyjną. By stała się prawem powszechnie obowiązującym musi być jeszcze jedynie podpisana przez prezydenta i opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jednak nie jest wcale pewne czy tak się stanie.

Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

REKLAMA