REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najczęściej tankujemy blisko własnego domu

Daniel Mieczkowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Nieduża odległość od miejsca zamieszkania ma największe znaczenie dla 44 proc. klientów. Cena paliwa jest najważniejsza dla 17 proc. Co ma decydujące znaczenie przy wyborze konkretnej stacji paliwowej?

Z raportu Moto Scan 2008, przygotowanego przez gdańską firmę badawczą Qualifact, wynika, że w wyborze stacji w dużej mierze pomaga nam jej marka. Aż 13 proc. badanych stawia ją na pierwszym miejscu. Co ciekawe, preferencje klientów poszczególnych sieci znacznie się różnią.

Cena kontra marka

Dla klientów sieci automatycznych stacji Neste, działających pod logo A24, kluczowym czynnikiem wyboru okazuje się być niska cena. Jest to najważniejszy powód dla blisko 40 proc. kierowców tankujących na Neste. Nie odstrasza ich nawet to, że będą musieli na stację podjechać.

REKLAMA

Tylko 14 proc. klientów A24 uznało bliskość miejsca zamieszkania za czynnik decydujący o wyborze danego obiektu. Za to kierowcy korzystający ze stacji z logo Bliska są najmniej skłonni nadkładać drogi przy tankowaniu. 37 proc. z nich deklaruje bliskość miejsca zamieszkania za główny argument na rzecz Bliskiej. Być może na ich podświadomość wpłynęła nazwa sieci.

Najmniej wrażliwi na cenę paliwa są natomiast użytkownicy sieci Statoil. Z badań wynika, że tylko 6,6 proc. z nich uważa koszt tankowania za kluczowe kryterium. Jednak marka stacji nie jest dla nich tak ważna jak dla klientów sieci Shell, z których aż 22 proc. stawia logo firmy na pierwszym miejscu. Jednocześnie tylko 9 proc. z nich za najważniejszą uznaje cenę paliwa. Marka istotna jest również dla 16 proc. klientów sieci BP.

Do naszych rodzimych koncernów, czyli Orlenu i Lotosu, przyjeżdżamy głównie ze względu na atrakcyjne lokalizacje. Klienci tych stacji z reguły nie muszą jechać daleko, by zatankować. Czynnik bliskości miejsca zamieszkania jest najistotniejszy dla blisko 30 proc. korzystających z obiektów Orlenu i 31 proc. tankujących na Lotosie. Drugim decydującym kryterium dla klientów Lotosu, a także należącej do Orlenu sieci Bliska, jest niski koszt paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kierowcy są lojalni

REKLAMA

Z badań Qualifact wynika, że aż 61 proc. kierowców w Polsce ma swoje stałe miejsca tankowania i nie zmieniło ich w ciągu ostatniego roku. Swoją ulubioną stację porzucił zaledwie 1 proc. kierowców. Klienci rezygnowali głównie z powodu niższej ceny paliwa na innych stacjach oraz lepszej lokalizacji. Jednym z powodów bywa także ciekawszy program lojalnościowy konkurencyjnej sieci. W różnych tego typu programach uczestniczy 46 proc. badanych kierowców.

W raporcie Moto Scan 2008 czytamy także, że 48 proc. klientów stacji najbardziej denerwują długie kolejki. Często irytują się także z powodu źle zrogarnizowanego ruchu pojazdów na obiekcie (12 proc. badanych), lekceważenia klienta (9,7 proc.), niekompetentnego personelu (9,2 proc.) oraz braku miejsca do zaparkowania samochodu (9,1 proc.).

Handel na stacjach to nie tylko paliwa. Operatorzy stacji walczą także o klienta sklepowego. Jak wynika z danych AC Nielsen, w ciągu 12 miesięcy od września 2007 do września 2008 r. ten kanał sprzedaży wygenerował przychód na poziomie 3,7 mld zł. Największe wpływy w przystacyjnym sklepie zapewniają alkohole, papierosy, napoje, a także doładowania komórkowe oraz oleje silnikowe. Na uwagę zasługuje fakt, że zaledwie 10 kategorii produktowych stanowi 86 proc. wartości sprzedaży na stacjach, a 20 kategorii pokrywa 96 proc. wartości sprzedaży.

Spożywcze i motoryzacyjne

Z badań Qualifact wynika, że na artykuły codziennej potrzeby (produkty spożywcze, napoje, gazety itp.) kierowcy jednorazowo wydają na stacji 21,97 zł. Co ciekawe, największe zakupy w przystacyjnym sklepie na ogół robią klienci BP, płacąc jednorazowo 30,16 zł. Najmniej pieniędzy za artykuły codziennej potrzeby zostawiają w sklepie kierowcy tankujący na stacjach sieci Jet (10 zł), Shell (16,15 zł) oraz Lotos (17,21 zł). Jednak już ci, kupujący artykuły motoryzacyjne, takie jak płyny do spryskiwaczy czy oleje samochodowe, najwięcej wydają w sieci Shell - 60,56 zł. Przy czym średnia jednorazowa wartość zakupów motoryzacyjnych dla wszystkich stacji wynosi 37,48 zł.

19 proc. badanych kierowców deklaruje, że podjeżdżają na stację wyłącznie w celu kupienia artykułów codziennej potrzeby, bez tankowania paliwa. Tacy klienci najczęściej kupują napoje (49,5 proc.), mapy i atlasy (39,1 proc.) oraz słodycze (30,2 proc.). Trzeba jednak podkreślić, że zdecydowana większość badanych kierowców stwierdziła, że liczy się dla nich przede wszystkim czas. Aż 72,1 proc. z nich chce szybko zatankować samochód i jechać dalej.

Najwygodniejsze stacje (różne kryteria) 

DANIEL MIECZKOWSKI

gp@infor.pl

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renta wdowia nie dla wszystkich wdów: nie dla młodych wdów (nawet jeżeli zostały same z dzieckiem) i nie dla „porzuconych” kobiet

Renta wdowia, to nowe świadczenie dla wdów i wdowców, o które będzie można wnioskować już od 1 stycznia 2025 r. Choć nazwa sugeruje, że powinno ono dotyczyć wszystkich wdów i wdowców – będzie na nie mogła liczyć tylko ich ograniczona grupa, która spełnia wszystkie określone w ustawie przesłanki. Renty wdowiej nie otrzymają m.in. osoby, które owdowiały w młodym wieku, jak i osoby „porzucone” przez współmałżonka (nawet jeżeli nie doszło do rozwodu). 

Świadczenia z programu Aktywny rodzic zostaną wyłączone z definicji dochodu. Nie będą miały wpływu na prawo do świadczeń z pomocy społecznej

Rada Ministrów przyjęła projekt projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Świadczenia z programu „Aktywny Rodzic” zostaną wyłączone z definicji dochodu.

Nadchodzi rewolucja w urzędach pracy. Bezrobotni powinni się cieszyć czy martwić? Rząd zdecydował: będzie nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Rynek pracy potrzebuje nowej ustawy? Tak uważa ministerstwo pracy, a Rada Ministrów podzieliła zdanie resortu.  Rząd w Wigilię 24.12.2024 r. przyjął projekt ustawy autorstwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. To ma być prawdziwa rewolucja.

Czekasz na wdowią rentę, sprawdź już teraz czy ci się należy, apeluje zus i zaprasza do składania wniosków z wyprzedzeniem

W Wigilię 24.12.2024 Zakład Ubezpieczeń Społecznych – ZUS zwrócił się z komunikatem do wdów i wdowców, by jak najszybciej sprawdzili czy mają prawo do dwóch świadczeń. To ważne, bo choć samo nowe świadczenie – tzw. wdowia renta będzie wypłacane od lipca, to wnioski można już składać będzie zaraz z początkiem nowego roku.

REKLAMA

ZUS informuje: Od 1 stycznia 2025 r. można składać wnioski o rentę wdowią. Jakie warunki należy spełnić?

Od 1 stycznia 2025 r. ZUS zacznie przyjmować wnioski o rentę wdowią. Osoby uprawnione mogą składać wnioski, ale prawo do tego świadczenia zostanie im przyznane od miesiąca, w którym złożyły wniosek, jednak nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r.

40 tys. zł na zakup samochodu do wzięcia już na początku lutego 2025 r. [za zezłomowanie starego auta w ciągu ostatnich 4 lat – premia 5-10 tys. zł; cena nowego samochodu – do 225 tys. zł netto]

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w dniu 16 grudnia br., ogłosił iż na początku lutego 2025 r. – ruszy nabór wniosków o dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego. W ramach programu „Mój elektryk 2.0” osoby fizyczne, będą mogły uzyskać nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu bezemisyjnego auta. Budżet programu ma wystarczyć na zakup ok. 40 tys. samochodów.

30 tysięcy złotych kary! Kierowcy mają na to siedem dni. Nowy obowiązek dla właścicieli aut mrozi krew w żyłach

Nie odbierają listów poleconych wysyłanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, podają nazwiska ludzi zza granicy, tak namierzeni przez fotoradary kierowcy unikają płacenia mandatów. Resort Infrastruktury mówi temu dość i od 2025 roku wprowadzi nowe mechanizmy ścigania sprawców łamania przepisów drogowych. Skóra cierpnie, włos się jeży od nowych zasad karania mandatami. 

To pewne: będzie wyższy wiek emerytalny. Najpierw zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, potem wydłużenie lat pracy

Politycy i rząd nie mają wyboru – muszą podwyższyć wiek emerytalny. Politycznie może się to wydawać samobójstwem, ale realnie brak podwyższenia wieku emerytalnego to samobójstwo ekonomiczne. Dlatego cała sztuka polega na tym, by przekonać społeczeństwo, że podniesienie wieku emerytalnego jest w interesie wszystkich.

REKLAMA

Wigilia 24.12.2024 – czy po raz ostatni zgodnie z prawem to dzień roboczy, a od 2025 dzień ustawowo wolny od pracy

Ustawa, która zmieniła status 24 grudnia z dnia roboczego w dzień ustawowo wolny od pracy odbyła już niemal całą drogę legislacyjną. By stała się prawem powszechnie obowiązującym musi być jeszcze jedynie podpisana przez prezydenta i opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jednak nie jest wcale pewne czy tak się stanie.

Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

REKLAMA