REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezent od firmy zawsze mile widziany

Małgorzata Szafarz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prezenty lubimy wszyscy, dlatego odpowiednio dobrany podarunek potrafi wzmocnić wizerunek firmy w oczach klienta, a miły drobiazg podarowany pracownikowi wzmacnia jego poczucie wartości i poprawia nastrój.

Prezentów można, oczywiście, nie dawać ani klientom, ani pracownikom. W praktyce robi tak jednak niewiele firm. Mogąc bowiem wykorzystać pozytywną moc prezentu, trudno nie zdecydować się na taką możliwość. Prezent, nawet jeśli nie jest drogi, posiada wartość nie do przecenienia. Pokazuje bowiem, że osoba obdarowana jest dla przedsiębiorstwa cenna i wyjątkowa. Dlatego właśnie firmowe prezenty nigdy nie wyjdą z mody, a okazje do ich dawania nigdy się nie skończą. Nie ma się czemu dziwić - najlepsi klienci powinni być w jakiś sposób nagrodzeni, podobnie zresztą jak najlepsi pracownicy. Co, jak, gdzie, kiedy i w jakiej cenie pozostaje już inwencją zarządu i działu PR danej firmy.

Każda okazja jest dobra

Okazji do wręczania firmowych prezentów jest bardzo wiele. Oto niektóre z nich:

• święta,

• jubileusze firmy, zwłaszcza okrągłe (10, 15, 20 lat istnienia),

• rocznice nawiązania owocnej współpracy,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• osiągnięcie określonej liczby klientów,

• osiągnięcie określonego poziomu sprzedaży,

• pomyślne zakończenie ważnego projektu,

• szybki rozwój firmy,

• otwarcie nowego oddziału/przedstawicielstwa,

• wypuszczenie na rynek nowego produktu,

• otrzymanie prestiżowej nagrody,

• pomyślne wdrożenie systemu jakości, zintegrowanego systemu zarządzania produkcją, systemu do zarządzania relacjami z klientem,

• przeprowadzka do nowej, luksusowej siedziby.

Język gestów

REKLAMA

Nierzadko o wiele ważniejszy od samego prezentu jest sposób jego wręczenia. Liczy się to, kim jest osoba, która prezent daje, ton jej głosu, gesty, wypowiedziane przy tej okazji słowa. Gdy najlepszemu kontrahentowi podarunek wręcza sam prezes firmy, wówczas zachowana jest wysoka ranga tego wydarzenia. Tymczasem ten sam prezent wysłany pocztą, z pewnością zostałby odebrany bardziej obojętnie.

Podobnie jest w przypadku pracowników. Jeżeli na firmowej wigilii prezenty wręcza sam szef, jednocześnie składając życzenia i personalnie odnosząc się do każdego pracownika, to cały zespół i każdy pracownik z osobna czuje się odpowiednio doceniony. Gdyby natomiast te same prezenty kazano odebrać pracownikom w sekretariacie lub na portierni, polecając im jednocześnie podpisać się na imiennej liście, wówczas efekt byłby przeciwny.

Dlatego - jak podkreślają psychologowie - nieważny jest podarunek, ważna jest natomiast intencja, sposób dawania, postawa dającego oraz odpowiednia oprawa całej sytuacji. Warto więc pamiętać, że tak naprawdę nie dajemy samej rzeczy, lecz razem z nią przekazujemy nasze zainteresowanie, wdzięczność, życzliwość, radość. W przypadku firmowych prezentów nie jest inaczej.

Kto powinien wręczać prezent?

Aby prezent spełnił swoją rolę, powinien być wręczony przez odpowiednią osobę. Przyjęło się więc, by dawać prezenty w następujących kombinacjach:

• prezes firmy - prezesowi firmy będącej najlepszym kontrahentem,

• prezes firmy - dyrektorowi zarządzającemu oddziałem,

• prezes firmy - kierownikom najwyższego szczebla,

• kierownicy działów - swoim podwładnym,

• szef działu marketingu - cenionym klientom,

• szef działu marketingu - cenionym kooperantom,

• pracownik współpracujący z klientem zewnętrznym przy danym projekcie - temu klientowi (gdyż znają się osobiście, a dla klienta ten właśnie pracownik jest reprezentantem firmy i jej najlepszą wizytówką).

Jeśli nie planujemy wręczać prezentów w ten sposób, lepiej nie marnować na nie pieniędzy; wystarczy zamówić najtańsze gadżety, gdyż nasz podarunek i tak nie zostanie dobrze przyjęty.

Co dajemy?

REKLAMA

To pytanie pojawia się najczęściej, choć jednocześnie wszyscy doskonale wiedzą, że nie ma jednego kanonu firmowych prezentów. Wszystko zależy od naszej inwencji i pomysłowości. Choć, oczywiście, pewne przedmioty są w pewnych sytuacjach bardziej popularne od innych.

Na przykład na spotkaniu biznesowym prezes dużej korporacji wręczy w dowód uznania prezesowi firmy kooperującej drogie wino z dedykacją, ekskluzywny zestaw przyborów do pisania opatrzony logo korporacji lub obraz namalowany przez artystę, nad którym sprawuje ona mecenat. Inne popularne prezenty dla klientów to organizery, kalendarze książkowe i ścienne, kalkulatory, pióra, długopisy, kubki, filiżanki, plecaki czy czapki.

Natomiast prezenty dla pracowników firmy to najczęściej paczki na święta, paczki mikołajkowe, bony towarowe do supermarketów, bilety do teatru i na koncerty, karnety na siłownię, basen lub spa, książki, albumy, ale również wino czy droga kawa.

Małgorzata Szafarz

Portal biurowy Nowebiuro.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny 2025: Ile kosztuje wykończenie mieszkania (pod klucz) u dewelopera?

Czy deweloperzy oferują wykończenie mieszkań pod klucz? W jakiej cenie? Jak wielu nabywców się na nie decyduje? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Unijne rozporządzenie DORA już obowiązuje. Które firmy muszą stosować nowe przepisy od 17 stycznia 2025 r.?

Od 17 stycznia 2025 r. w Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać Rozporządzenie DORA. Objęte nim podmioty finansowe miały 2 lata na dostosowanie się do nowych przepisów w zakresie zarządzania ryzykiem ICT. Na niespełna miesiąc przed ostatecznym terminem wdrożenia zmian Europejski Bank Centralny opublikował raport SREP (Supervisory Review and Evaluation Process) za 2024 rok, w którym ze wszystkich badanych aspektów związanych z działalnością banków to właśnie ryzyko operacyjne i teleinformatyczne uzyskało najgorsze średnie wyniki. Czy Rozporządzenie DORA zmieni coś w tym zakresie? Na to pytanie odpowiadają eksperci Linux Polska.

Kandydaci na prezydenta 2025 [Sondaż]

Którzy kandydaci na prezydenta w 2025 roku mają największe szanse? Oto sondaż Opinia24. Procenty pierwszej trójki rozkładają się następująco: 35,3%, 22,1% oraz 13,2%.

E-doręczenia: 10 najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi

E-doręczenia funkcjonują od 1 stycznia 2025 roku. Przedstawiamy 10 najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi ekspertki. Jakie podmioty muszą posiadać adres do e-doręczeń? Czy w przypadku braku odbioru przesyłek z e-doręczeń w określonym czasie będzie domniemanie doręczenia?

REKLAMA

Brykiety drzewne czy drewno kawałkowe – czym lepiej ogrzewać dom i ile to kosztuje? Zestawienie kaloryczności gatunków drewna

Każdy rodzaj paliwa ma swoje mocne strony. Polska jest jednym z większych producentów brykietów w Europie i znaleźć u nas można bardzo szeroką ich gamę. Brykietowanie to proces, który nadaje drewnu nową strukturę, zagęszcza je. Brykiet tej samej wielkości z trocin dębowych ma taką samą wagę jak z trocin sosnowych czy świerkowych. Co więcej, brykiet z trocin iglastych ma wyższą wartość kaloryczną, ponieważ drewno iglaste, niezależnie od lekkiej wagi, tak naprawdę jest bardziej kaloryczne od liściastego. Do tego jeśli porównamy polano i brykiet o tej samej objętości, to brykiet jest cięższy od drewna.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Transfer danych osobowych do Kanady – czy to bezpieczne? Co na to RODO?

Kanada to kraj, który kojarzy się nam z piękną przyrodą, syropem klonowym i piżamowym shoppingiem. Jednak z punktu widzenia RODO Kanada to „państwo trzecie” – miejsce, które nie podlega bezpośrednio unijnym regulacjom ochrony danych osobowych. Czy oznacza to, że przesyłanie danych na drugi brzeg Atlantyku jest ryzykowne?

Chiński model AI (DeepSeek R1) tańszy od amerykańskich a co najmniej równie dobry. Duża przecena akcji firm technologicznych w USA

Notowania największych amerykańskich firm związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej infrastrukturą zaliczyły ostry spadek w poniedziałek, w związku z zaprezentowaniem tańszego i wydajniejszego chińskiego modelu AI, DeepSeek R1.

REKLAMA

Orzeczenie o niepełnosprawności dziecka a dokumentacja pracownicza rodzica. MRPiPS odpowiada na ważne pytania

Po co pracodawcy dostęp do całości orzeczenia o niepełnosprawności dziecka? Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiedziało na wątpliwości Rzeczniczki Praw Dziecka. Problem dotyczy dokumentowania prawa do dodatkowego urlopu wychowawczego rodzica dziecka z niepełnosprawnością.

2500 zł dla nauczyciela (nie każdego) - na zakup laptopa. MEN: wnioski do 25 lutego 2025 r. Za droższy model trzeba będzie dopłacić samemu

Nauczyciele szkół ponadpodstawowych i klas I-III szkół podstawowych mogą od poniedziałku 27 stycznia 2025 r. składać wnioski o bon na zakup sprzętu w programie "Laptop dla nauczyciela" – poinformowali ministra edukacji Barbara Nowacka i wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. Na złożenie wniosków nauczyciele mają 30 dni (do 25 lutego 2025 r. – PAP), kolejne 30 dni przeznaczone będzie na ich rozpatrzenie. Bony mają być wręczane w miesiącach kwiecień-maj 2025 r., a wykorzystać je będzie można do końca 2025 roku.

REKLAMA