Zapobiegliwi rejestrują po kilka domen naraz
REKLAMA
Najwięcej w branży e-handlu, gdzie liczba sklepów internetowych wzrosła z około 2,5 tys. na koniec 2006 do 3,3 tys. na koniec 2007 roku (to dane z raportu E-commerce 2007 Internet Standard i serwisu Sklepy24.pl). Przed każdą z firm, tak jak przed każdym nowym przedsiębiorstwem, firmą, stoją trzy zadania.
REKLAMA
Po pierwsze: wymyślenie nazwy domeny i jej zarejestrowanie. Zapobiegliwi przedsiębiorcy robią to zazwyczaj dużo wcześniej przed startem, rejestrując przy okazji po kilka domen, aby uniknąć sytuacji, w której wymyśloną nazwę sprzed nosa sprzątnie im konkurencja.
Po drugie: znalezienie firmy hostingowej, u której wynajmiemy serwer pozwalający na prowadzenie działalności. Planowana skala działalności determinować będzie pojemność serwera (czy będzie to zaledwie 1 GB czy też od razu 15, a nawet 20 GB). Wszystko zależy od tego, jak dużą ofertę prezentować będziemy w internecie i czy potencjalni klienci będą np. z naszej strony ściągać różne materiały. W zależności od wybranej opcji roczny koszt wahać się może od około 200 zł (przy najmniejszych serwerach) do nawet 2-2,3 tys. zł miesięcznie (przy najbardziej zaawansowanych rozwiązaniach).
Po trzecie: czekać nas będzie także zadanie przygotowania strony www firmy. Oprócz pomysłu na jej graficzny wygląd, potrzebni są jeszcze programiści, którzy przekują naszą wizję w sprawnie działający serwis www. A to koszt wahający się od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złotych (w zależności od zaawansowania naszego serwisu pod względem programowym, jak i funkcjonalnym).
3,3 tys. sklepów internetowych działało w Polsce na koniec 2007 roku
MICHAŁ FURA
michal.fura@infor.pl
REKLAMA