Pracujące kobiety blogują najczęściej
REKLAMA
Taki obraz części blogosfery wyłania się z raportu Motywacje, zachowania i poglądy autorów i czytelników blogów, przygotowanego przez Blox.pl, serwis blogowy Agory, oraz Gemius, firmę zajmującą się badaniem internetu. Autorzy podkreślają, że wyniki nie są do końca reprezentatywne dla całej polskiej blogosfery (nie przebadali wszystkich, lecz grupę 1,5 tys. osób, podczas gdy blogów w Polsce jest ponad 2,5 mln). Wyniki są jednak interesujące i przeczą wielu dotychczasowym stereotypom na temat bloggerów.
Jeden z nich mówi, że blogi piszą ci, którzy nic nie robią i mają czas na przelewanie myśli do internetu. Nie jest tak. Okazuje się, że bloggerzy to zajęci ludzie. Większość autorów blogów, których przebadano na potrzeby raportu, pracuje zawodowo (aż 66 proc.), połowa uczy się lub studiuje. Wszyscy aktywnie korzystają z internetu: aż 92 proc. szuka w sieci informacji o produktach, usługach lub firmach; 85 proc. zaciekle komentuje różne sprawy na forach; 76 proc. kupuje w sklepach internetowych, a niewiele mniej - na aukcjach.
Wyniki badania podważają, na pewno w części, opinię o wątpliwej jakości blogów - 31 proc. ankietowanych powiedziało, że czyta blogi w celach naukowych, a 27 proc. - w celach zawodowych.
Ponad połowa autorów mieszka w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Piszą je przede wszystkim osoby młode, ale ponad jedna trzecia ma więcej niż 30 lat. Najwięcej - 52 proc. - jest dwudziestoparolatków. Większość autorów blogów to kobiety (59 proc.), blisko połowa bloggerów ma wyższe wykształcenie, a kolejne 22 proc. jeszcze nie skończyło studiów.
MICHAŁ FURA
REKLAMA