Dofinansowanie kursów języka angielskiego, dodatkowy abonament w prywatnej klinice medycznej, dwa razy w roku imprezy plenerowe połączone z zabawami grupowymi – oferuje swoim pracownikom Focus Advertising, agencja reklamowa.
W agencji reklamowej pracują osoby zajmujące się finansami, obsługą i pozyskiwaniem nowych klientów oraz dwuosobowe zespoły kreatywne składające się z copywritera oraz grafika. – Fluktuacja pracowników w agencjach reklamowych jest duża – mówi Daniel Gadomski, generalny dyrektor i właściciel firmy Focus Advertising. – Z tego powodu dużym wyzwaniem jest utrzymanie pracowników w agencji. Możemy to zrobić na wiele sposobów.
Pracownicy firmy najbardziej chwalą dobrą atmosferę, czytelny system awansu oraz programy motywacyjne. – Pracownicy mają poczucie, że trafili do firmy stabilnej, która się rozwija i stwarza im warunki do awansu pionowego związanego z podwyżką
wynagrodzenia – dodaje Joanna Żuk, szef działu obsługi klientów. – To nie jest
praca na kilka miesięcy, lecz wiele lat.
Osoby zatrudnione w polskich agencjach reklamowych zarabiają obecnie tyle co specjaliści od reklamy pracujący w zachodnich firmach sieciowych mających swoje przedstawicielstwa w Polsce. – Nasi najlepsi graficy mają identyczne pensje, jak osoby zatrudnione na takich samych stanowiskach w wielkich zachodnich agencjach – mówi Daniel Gadomski. – Natomiast różnimy się podejściem do pracownika.
– W przypadku osób zajmujących się tworzeniem kampanii reklamowych sprawą niezwykle ważną jest wzajemnie zrozumienie – dodaje Daniel Gadomski. – Zespoły pracują ze sobą po kilkanaście godzin, tworząc wizerunek nowych produktów. Muszą się więc dobrze znać i rozumieć. Dobra komunikacja między nimi przynosi wymierne efekty w postaci udanych reklam oraz zadowolonych klientów.
Dwa razy w roku wszyscy pracownicy przez trzy dni uczestniczą w wyjazdach intergracyjnych. – W czasie takich wspólnych wypadów na Mazury czy do Zakopanego mamy okazję spokojnie porozmawiać również o sprawach związanych z pracą. Nie mamy żadnych wykładów, ale nie jest to czas zmarnowany – wyjaśnia Łukasz Słotwiński, copywriter.
– W trakcie wyjazdów mamy różne atrakcje sportowe – dodaje Joanna Żuk. – Wspólne zabawy pozwalają również ocenić, czy ktoś ma predyspozycje przywódcze oraz czy potrafi współpracować w zespole – dodaje Daniel Gadomski. – Najważniejszą sprawą jest, aby pracownicy potrafili pracować ze sobą. W naszej firmie wiele osób przyjaźni się ze sobą. Niektóre z nich umawiają się na nieformalne spotkania po pracy. Natomiast wyjście wszystkich pracowników na uroczystą imprezę po pracy musi być związane ze świętem, np. zdobyciem nagrody.
Firma dofinansowuje dodatkową naukę języka angielskiego. Z takiej możliwości korzystają m.in. pracownicy działu obsługi klientów. Ponadto
firma prowadzi cykliczne
szkolenia dla swoich pracowników, np. menedżerowie poznają nowoczesne zasady zarządzania, komunikacji w zespołach oraz rozwiązywania konfliktów. Dodatkowo wszyscy
pracownicy mają wykupiony dodatkowy abonament w jednej z warszawskich prywatnych klinik.
– W każdym dziale obowiązują inne zasady wynagradzania – mówi Daniel Gadomski. – Jednak w całej firmie obowiązuje jedna zasada. Nowi pracownicy przychodzący do nas z innej agencji reklamowej nie mogą zarobić więcej niż osoby zatrudnione wcześniej na takim samym stanowisku. Mogą natomiast awansować na wyższe stanowisko.
– Znalezienie dobrego pracownika do agencji jest trudne. Tworząc firmę, dobieram osoby spełniające moje wymagania – dodaje Daniel Gadomski. – Jeżeli szukamy osób do działu obsługi klienta, korzystamy z pomocy firm fachowych. Trudniej jest natomiast znaleźć osoby zajmujące się kreacją. W taki przypadkach korzystamy z prywatnych kontaktów.
Bożena Wiktorowska
bozena.wiktorowska@infor.pl