REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usprawnienia w urzędach administracji rządowej

Media

REKLAMA

REKLAMA

Departament Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów realizuje projekt „Modernizacja systemów zarządzania i podnoszenie kompetencji kadr poprzez realizację wdrożeń usprawniających ukierunkowanych na poprawę procesów zarządzania w administracji rządowej”, którego celem jest wdrażanie nowoczesnych instrumentów zarządzania 
w co najmniej 30 urzędach administracji rządowej. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Formuła projektu, oparta na naborze usprawnień z zakresu zarządzania zgłaszanych samodzielnie przez zainteresowane urzędy administracji rządowej, umożliwia im realizację autorskich pomysłów na doskonalenie pracy urzędu oraz podniesienie jakości świadczonych usług. Celem projektu jest aktywizacja urzędów do wprowadzania zmian, które pozytywnie wpłyną na usprawnienie funkcjonowania administracji oraz na jakość usług świadczonych przez administrację na rzecz obywateli, przedsiębiorców i innych klientów.


Wśród usprawnień wybranych do realizacji w pierwszej turze naboru (12 usprawnień wdrażanych w latach 2010-2012), których realizacja już została zakończona, znajdują się m.in.:

  • Opracowanie i wdrożenie modeli kompetencyjnych w 5 urzędach administracji rządowej. Realizacja usprawnienia miała na celu poprawę efektywności wykorzystania kompetencji pracowników poprzez likwidację luk kompetencyjnych w zasobach organizacji oraz zapewnienie wsparcia dla pracowników w rozwijaniu ich zdolności do wykonywania powierzonych im zadań;
  • Wdrożenie systemu zarządzania przez cele. Główne rezultaty związane z realizacją niniejszego usprawnienia dotyczyły pogłębienia wśród pracowników urzędu wiedzy na temat zarządzania przez cele oraz poprawy umiejętności w zakresie prawidłowego doboru celów 
i sposobów ich realizacji;
  • Wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z EMAS (system ekozarządzania i audytu). Realizacja usprawnienia wynikała z potrzeby ciągłego doskonalenia działalności prośrodowiskowej urzędu i miała na celu poprawę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz obsługi interesariuszy;
  • Przeprowadzenie badania porównawczego w 5 urzędach wojewódzkich w zakresie realizacji zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem, wartościowaniem stanowisk pracy i komunikacją zewnętrzną oraz opracowanie rekomendacji i zidentyfikowanie najlepszych praktyk, które zostaną wdrożone w pozostałych urzędach;

W drugiej turze naboru, zakończonej 1 czerwca br., wybrano 9 usprawnień, które zostaną zrealizowane w I połowie 2012 r. 
Aż 5 z nich dotyczy zarządzania kompetencjami pracowników urzędów administracji rządowej. Pozostałe obejmują:

  • Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 i systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym;
  • Optymalizację procesów zarządzania informacją w wymiarze wewnętrznym, jak i zewnętrznym;
  • Wdrożenie profesjonalnych rozwiązań w zakresie zwiększania świadomości etycznej pracowników, doskonalenie Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym oraz kreowanie pozytywnego wizerunku urzędu;
  • Przygotowanie kompendiów wiedzy oraz filmów edukacyjnych skierowanych do pracowników urzędów administracji;

Więcej bieżących informacji o projekcie i jego efektach można znaleźć na stronie www.dsc.kprm.gov.pl

Media
Media
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochody do 300 000 zł lub 230 000 zł. PFRON. Niestety istotna jest kolejność zgłoszenia [Dopłaty dla osób niepełnosprawnych]

Wnioski są przyjmowane od 3 marca 2025 r. (start godz. 10). Po upływie terminu składania wniosków w danej turze naboru PFRON utworzy listę rankingową złożonych wniosków, ułożoną według sumy liczby punktów za spełnianie poszczególnych kryteriów. Niestety w dalszym ciągu decyduje kolejność zgłoszenia dla wniosków z taką samą liczbą punktów. Powoduje to, że pomimo, iż formalnie osoby niepełnosprawne nie muszą być złożone 3 marca, to i tak opłaca się je złożyć jak najwcześniej. Szkoda, że PFRON nie zmienił tego.

Dni wolne w lutym 2025 r.

Luty to najkrótszy miesiąc roku. W 2025 roku ma 28 dni. Jakie dni wolne występują w lutym i ile jest godzin pracy? Oto kalendarz lutego 2025 roku wraz z najważniejszymi dniami w tym miesiącu.

Jaka była najniższa krajowa od 1 grudnia 1970 r. do 2025 r. [TABELA]

Od stycznia 2025 r. najniższa krajowa wynosi 4666 zł brutto. Jaka była najniższa krajowa przed covidem w 2019 r., a jaka w trakcie pandemii w 2020-2022 r.? Ile minimalna płaca wynosiła w 2010 r., a ile w 1998 r.? Tabela przedstawia kwoty minimalnego wynagrodzenia w Polsce aż od grudnia 1970 r.

ZUS musi wypłacić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych po zmarłym jako wypłatę gwarantowaną, ale trzeba złożyć wniosek

Skąd pieniądze w ZUS czekające na krewnych po zmarłym i od czego zależy czy jest to duża kwota? Gdy osoba posiadająca konto i subkonto emerytalne w ZUS umrze przed złożeniem wniosku o emeryturę, środki z subkonta są wypłacane w całości. A co się dzieje gdy już zacznie pobierać emeryturę? Tu wszystko zależy od tego, jak długo tę emeryturę z ZUS pobierała.

REKLAMA

Komunikat: W 2025 r. dwa razy jednorazowa pomoc. Kwota 2671,44 zł. W 2024 r. skorzystało 12824 osób w tym 7896 kombatantów

W 2025 r. budżet UdSKiOR przeznaczony na wsparcie Kombatantów i Działaczy Opozycji Antykomunistycznej to 69,6 mln zł i będzie wyższy od 2024 r. o 68 proc. Podwyższy go dodatkowe 20 mln zł. na leczenie sanatoryjne, rehabilitację ambulatoryjną, aparaty słuchowe i pomoc finansową.

Jak rozliczyć w PIT działalność nierejestrowaną? Tak można obniżyć wysokość uzyskanego przychodu

Prowadzenie działalności nierejestrowanej cieszy się coraz większą popularnością. Jest tak między innymi dlatego, że wysokość przychodu, który można uzyskać zarobkując w tej formie, stale rośnie. Jednak czy wiesz, jak rozliczyć uzyskanie w tej sposób przychody w zeznaniu podatkowym?

WIBOR będzie zastąpiony przez POLSTR - nowy wskaźnik referencyjny. Od kiedy?

POLSTR – tak będzie nazywał się nowy wskaźnik referencyjny, który zastąpi WIBOR. Taką decyzję podjął 30 stycznia 2025 r. Komitet Sterujący Narodowej Grupy Roboczej ds. wskaźników referencyjnych.

Nie podwyższony lecz obniżony (!) wiek emerytalny dla mężczyzn po 25 latach pracy. Kolejna grupa zawodowa chce takiego przywileju

Tym razem straż miejska. Postulat objęcia jej obniżonym wiekiem emerytalnym trafił do rządu ze strony samorządowców za pośrednictwem posłów, którzy złożyli interpelację do Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie zmiany ustawy o strażach gminnych w zakresie uprawnień emerytalnych.

REKLAMA

W 2025 roku prawie 28 tys. złotych kary za złożenie informacji PIT-11 po terminie. Jeśli jesteś płatnikiem, nie zwlekaj z wysyłką

Płatnicy muszą wysłać PIT-11 do urzędów skarbowych. Ten formularz zawiera ważne informacje umożliwiające podatnikom dokonanie rocznego rozliczenia podatku. Są dwa kluczowe terminy na złożenie tej informacji. Za przekroczenie terminu grozi prawie 28 tys. złotych kary grzywny.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA