Wydawanie świadectwa pracy po nowelizacji Kodeksu pracy
REKLAMA
Ustawą z 5 stycznia 2011 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy został zmieniony m.in. art. 97 k.p. Obecnie, jeżeli pracownik pozostaje w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę na okres próbny, umowy o pracę na czas określony lub umowy na czas wykonania określonej pracy, pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie takich umów, zawartych w okresie 24 miesięcy, poczynając od zawarcia pierwszej z tych umów.
REKLAMA
Świadectwo pracy pracodawca ma obowiązek wydać w dniu upływu 24-miesięcznego okresu. Jeżeli jednak rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę nawiązanej przed upływem 24 miesięcy przypada po upływie tego terminu, świadectwo pracy należy wydać w dniu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy.
Niezależnie od tego pracodawca będzie zobowiązany wydać pracownikowi, na jego pisemne żądanie, świadectwo pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem każdej z umów o pracę wskazanej powyżej lub świadectwo pracy dotyczące łącznego okresu zatrudnienia na podstawie tych umów o pracę, przypadającego przed dniem zgłoszenia żądania wydania świadectwa pracy. W takim przypadku świadectwo pracy powinno być wydane w terminie 7 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku pracownika.
REKLAMA