Każdy kandydat do służby w Policji musi poddać się postępowaniu kwalifikacyjnemu, które ma na celu m.in. ustalenie, czy spełnia on określone przez przepisy warunki umożliwiające jego przyjęcie. Szczegółowe zasady prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji określone zostały przez rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 2007 r.
W dniu 11 marca 2011 r. wchodzą w życie zmiany w wymienionym rozporządzeniu. Wprowadzone zmiany są wynikiem doświadczeń zebranych pod rządami aktualnie obowiązujących przepisów i mają na celu ograniczenie wydatków finansowych ponoszonych przez Policję w ramach prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego.
Zmiana dotknie sposób ogłoszenia o terminach przyjęć do służby w Policji. Nie będą one zamieszczane, jak to było do tej pory, w co najmniej w jednym dzienniku o zasięgu ogólnokrajowym oraz na stronie internetowej Komendy Głównej Policji lecz na stronie internetowej i w biuletynie Informacji Publicznej Komendy Głównej Policji.
Więcej: Zmiany w postępowaniu kwalifikacyjnym do służby w Policji>>