Zbliża się termin rozpoczęcia procedury utworzenia funduszu sołeckiego
REKLAMA
Problematykę funkcjonowania funduszu sołeckiego reguluje obowiązująca od 1 kwietnia 2009 r. ustawa z 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim. Zgodnie z nią środki finansowe przekazywane sołectwom stanowią część finansów publicznych i muszą podlegać wszystkim rygorom prawnym.
Obowiązki rady gminy i wójta
Środki funduszu sołeckiego stanowią część budżetu gminy, zatem wójt i rada gminy posiadają kontrolę nad wykorzystaniem i przeznaczeniem tych środków przez sołectwa.
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta (dalej: wójt) przygotowuje projekt uchwały o wyodrębnieniu w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki i przedstawia go radzie gminy.
Z kolei rada gminy, w terminie do 31 marca roku poprzedzającego rok budżetowy, dokonuje wyodrębnienia w budżecie gminy środków funduszu sołeckiego. Robi to w formie uchwały, w której wyraża zgodę (albo jej nie wyraża) na wyodrębnienie funduszu w roku budżetowym. Wyodrębniając w budżecie gminy środki stanowiące fundusz sołecki rada gminy, daje sołectwom przyzwolenie na przygotowanie wniosków.
Więcej: Zbliża się termin rozpoczęcia procedury utworzenia funduszu sołeckiego>>
REKLAMA