Oczerniony w Internecie przedsiębiorca może żądać naprawienia szkody
REKLAMA
Obecnie przedsiębiorcy nie ograniczają się do tradycyjnych metod reklamowania swoich usług lub towarów. Coraz popularniejszy staje się tzw. marketing szeptany, który polega na rozpowszechnianiu informacji za pośrednictwem m.in. forów internetowych czy portali społecznościowych. Informacje te muszą być prawdziwe. W przeciwnym przypadku będziemy mieć do czynienia z czynem nieuczciwej konkurencji i przestępstwem.
Powództwo cywilne
Firmę, która została pomówiona, chroni zarówno prawo cywilne, jak i kodeks karny. Tego typu działanie można zaliczyć do czynów nieuczciwej konkurencji. Jedną z jego postaci jest właśnie rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o przedsiębiorcy w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody. Informacje te mogą dotyczyć w szczególności osób kierujących firmą, wytwarzanych przez nią towarów, świadczonych usług, stosowanych cen czy sytuacji gospodarczej albo prawnej przedsiębiorstwa.
Więcej: Oczerniony w Internecie przedsiębiorca może żądać naprawienia szkody
REKLAMA