Dostałeś pocztą przesyłkę, której nie zamawiałeś? Nie płać za nią
REKLAMA
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, rzeczników konsumentów oraz Stowarzyszenia Konsumentów Polskich wpływają skargi osób, które otrzymały niezamówione przesyłki. Ich problem rozpoczyna się od tego, że znajdują w skrzynce pocztowej czasopismo albo książkę wyraźnie zaadresowaną na swoje nazwisko. Ponadto w przesyłce konsument znajduje informację, że brak reakcji z jego strony spowoduje zawarcie umowy z nadawcą, na mocy której będzie on zobowiązany do dokonania zapłaty za przesłany produkt. Załączona informacja często sugeruje wręcz, że umowa została zawarta przez samo odebranie przesyłki. W większości przypadków przesyłka zawiera fakturę, co powoduje, że konsument ma wrażenie, że obowiązek zapłaty już powstał. Poza tym nadawca informuje konsumenta, że jedyną możliwością zwolnienia się z obowiązku zapłaty jest odesłanie przesyłki na własny koszt.
Więcej: Dostałeś pocztą przesyłkę, której nie zamawiałeś? Nie płać za nią
REKLAMA