Obowiązki pracodawcy wynikające z zatrudnienia dwudziestego pracownika
REKLAMA
Przepisy prawa pracy nakładają na pracodawcę wiele obowiązków. Ich zakres nie jest jednak jednakowy dla wszystkich pracodawców. Dość często kryterium różnicującym zakres obowiązków jest stan zatrudnienia. Granicę tę przepisy prawa pracy w większości przypadków ustalają na poziomie do 20 pracowników zatrudnionych u danego pracodawcy.
Ustalenie stanu zatrudnienia
REKLAMA
Przy ustalaniu liczby zatrudnionych na potrzeby wydania regulaminu pracy oraz regulaminu wynagradzania bierze się pod uwagę wszystkich zatrudnionych u danego pracodawcy niezależnie od podstawy prawnej nawiązania stosunku pracy i bez względu na wymiar czasu pracy, w którym są zatrudnieni. Nieważne jest więc czy jest to umowa o pracę, mianowanie, powołanie, wybór czy spółdzielcza umowa o pracę.
Natomiast w przypadku tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (zwanego dalej zfśs) obowiązek pracodawcy powstaje, gdy zatrudnia on według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty.
Więcej: Obowiązki pracodawcy wynikające z zatrudnienia dwudziestego pracownika
REKLAMA