Organizowanie dojazdu do pracy
REKLAMA
Zagadnienie związane z organizacją dojazdu do pracy zaczyna mieć coraz większe znaczenie praktyczne. Współcześnie obserwujemy przenoszenie większych firm na przedmieścia dużych aglomeracji miejskich czy też lokowanie ich w znacznej odległości od centrów. Ma to na celu głównie zminimalizowanie kosztów najmu czy możliwości zyskania większej powierzchni do prowadzenia swojej działalności, ale przekłada się to na zwiększenie kosztów związanych np. z koniecznością wydania dodatkowych pieniędzy na transport do nowego miejsca zatrudnienia.
Pracodawcy, chcąc wyjść naprzeciw ww. niedogodnościom, niejednokrotnie decydują się na pokrycie w całości lub w części kosztów dojazdu swoich pracowników. Jak się jednak okazuje, w zależności od konkretnego przypadku, wiąże się to dla nich z wieloma dodatkowymi obowiązkami – głównie podatkowymi.
Dofinansowanie to dochód pracownika
Pokrycie kosztów dojazdu pracownika do pracy może przybrać różne formy, np.:
● opłacania biletów miesięcznych dla pracowników,
● przeznaczania pewnej zryczałtowanej kwoty na zakup paliwa,
● diety z tytułu dowozu.
Więcej: Organizowanie dojazdu do pracy
REKLAMA