Kto powinien złożyć informację podsumowującą VAT-UE za styczeń do 15 lutego 2010 r.
REKLAMA
Zgodnie z przepisami obowiązującymi do końca 2009 r. informacje podsumowujące należało składać kwartalnie – do 25. dnia miesiąca następującego po upływie kwartału.
Informacje miesięczne
REKLAMA
Od 1 stycznia 2010 r. informacje podsumowujące należy składać co do zasady za okresy miesięczne, w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji wykazywanej w informacji podsumowującej (do 25. dnia miesiąca w przypadku informacji składanych elektronicznie). W praktyce obowiązek comiesięcznego składania informacji podsumowujących będzie obejmował tylko część podatników. Miesięczne informacje podsumowujące mają obowiązek składać ci podatnicy, którzy:
● dokonują wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (w tym dostaw w ramach transakcji trójstronnych) i u których całkowita wartość tych dostaw – bez podatku od wartości dodanej – przekracza w danym kwartale (lub w jednym z czterech poprzednich kwartałów) kwotę 500 000 zł (art. 4 ustawy z 23 października 2009 r.),
● dokonują wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów i całkowita wartość tych nabyć – bez podatku – przekracza w danym kwartale 50 000 zł.
Więcej: Kto powinien złożyć informację podsumowującą VAT-UE za styczeń do 15 lutego 2010 r.
REKLAMA