Oszuści śledzą internautów i wysyłają niechciane reklamy
REKLAMA
Gromadzenie danych osobowych dla celów marketingowych bez uzyskania wcześniejszej zgody użytkownika oraz udostępnianie ich podmiotom, które wysyłają odpowiednio dobrane reklamy (tzw. reklamy behawioralne) to tylko przykłady zagrożeń czyhających na nieroztropnych internautów.
– Reklama behawioralna polega na emisji do użytkowników odpowiednio dobranych reklam, które selekcjonowane są na podstawie dotychczasowych zachowań danego internauty – tłumaczy Ewa Kurowska-Tober, radca prawny z kancelarii Linklaters.
Reklamodawcy wiedzą, co najbardziej interesuje internautów, gdyż na ich komputerach instalowane są szpiegowskie pliki cookies. Pozwalają one zapisywać informacje o zachowaniach użytkowników w sieci. Sprawdzają np., które strony są najczęściej odwiedzane. Wpływ na rodzaj wyświetlanych reklam ma też częstotliwość ich odwiedzania czy słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkach.
Więcej: Oszuści śledzą internautów i wysyłają niechciane reklamy
REKLAMA