REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

OLT Express Poland złożył wniosek o upadłość i stracił koncesję

REKLAMA

REKLAMA

OLT Express Poland z grupy OLT Express złożył wniosek o upadłość, a Urząd Lotnictwa Cywilnego zawiesił w środę koncesję spółki. Wg analityków na trasy OLT mogą wejść inne linie, ale wizja powrotu biletów po 100 zł, jakie oferował OLT Express, wydaje się mało realna.

Wniosek o upadłość OLT Express Poland został złożony we wtorek przed północą - poinformowała w środę spółka. Przewoźnik wykonywał rejsy czarterowe.

Przed południem Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) bezterminowo zawiesił koncesję OLT Express Poland. Powodem zawieszenia jest sytuacja finansowa przewoźnika, która nie gwarantuje - zdaniem Urzędu - że będzie w stanie wywiązywać się ze swoich zobowiązań.

REKLAMA

OLT Express Poland to druga spółka z grupy OLT Express, która złożyła wniosek o upadłość i straciła koncesję ULC. W piątek to samo stało się z OLT Express Regional, która wykonywała rejsy regularne po Polsce. Oznacza to, że działający od kwietnia br. OLT Express znika z polskiego rynku lotniczego.

"Zniknęliśmy z polskiego nieba. Dla każdego z nas projekt OLT Express był czymś innym, ale cel był wspólny - sprawić, aby Polacy mogli korzystać z samolotów jako przystępnego środka transportu" - napisano w środę na stronie internetowej OLT Express. Spółka podkreśliła, że "do ostatnich godzin wierzyła", że uda jej się przebrnąć przez problemy, czyli znaleźć nowego, strategicznego inwestora.

We wtorek OLT Express poinformował w komunikacie, że pomimo wielodniowych negocjacji w sprawie sprzedaży udziałów w spółce OLT Express Poland nowemu inwestorowi, zmuszona została do zaprzestania operacji czarterowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z powodu odwołania obsługiwanych przez OLT Express rejsów wielu klientów biur podróży z opóźnieniem wyleciało na swoje wakacje. W środę biura podróży, z którymi rozmawiała PAP, zapewniały, że organizują dla klientów zastępcze loty. Większość touroperatorów znalazła już nowych przewoźników, którzy będą obsługiwać te rejsy do końca sezonu.

Spółka OLT Express informowała, że pasażerowie, którzy chcą otrzymać zwrot kosztów za niewykorzystane bilety lotnicze, powinni zgłaszać się bezpośrednio do biur podróży, które w ich imieniu kupowały bilety.

Po tym, jak OLT Express Regional zawiesił wykonywanie swoich rejsów regularnych, bilety na najbliższe miesiące miało wykupionych ok. 130 tys. osób. Zwrot kosztów może potrwać kilkanaście tygodni.

REKLAMA

Według ekspertów OLT Express zmienił polski rynek usług lotniczych, oferował bowiem atrakcyjne połączenia i ceny biletów. Ich zdaniem przewoźnicy mogą zacząć latać na trasach OLT Express, ale bilety raczej będą droższe niż 100 zł. Najtańsze bilety OLT Express Regional na rejs krajowy kosztowały 99 zł.

W ocenie Moniki Trappmann z firmy doradczej Frost & Sullivan OLT Express nie był przewoźnikiem niskokosztowym. "Linia m.in. oferowała podróżnym posiłek na pokładzie, latała z lotniska Chopina i nie chciała przenosić się do Modlina, skąd operują linie niskokosztowe. Można powiedzieć, że to był raczej +pasażer niskokosztowy+, który był zainteresowany najtańszą ofertą" - oceniła.

Także Bartosz Baca z firmy doradczej BBSG uważa, że przed pojawieniem się OLT Express "rynek krajowy był przyczajony, mało rozruszany". "Funkcjonował na nim tylko Eurolot i LOT i większość połączeń była wykonywana z portów regionalnych do Warszawy" - powiedział. W jego ocenie OLT Express zmienił rynek, oferując ciekawe połączenia i atrakcyjne ceny biletów. Dodał, że przewoźnik wymusił konkurencję - inne linie również obniżyły ceny biletów. Jednak - jak podkreślił - nie da się prowadzić biznesu lotniczego, oferując bilety za mniej więcej 100 zł.

OLT Express rozpoczął działalność w kwietniu. W czerwcu spółka poinformowała, że przewiozła ponad 320 tys. pasażerów. Dla firmy pracowało 800 osób: m.in. personel pokładowy, mechanicy, obsługa samolotów, administracja, obsługa pasażerów, call center i wsparcie operacyjne. Z danych linii wynika, że od kwietnia do czerwca uzyskała ponad 47 mln zł przychodu. Od końca października planowała uruchomienie połączeń europejskich.

Firma powstała w 2011 r. w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair oferowała loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była zaś linią czarterową, która latała samolotami typu Airbus A320.

Nowe emerytury – praktyczny przewodnik

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozliczenie podatku PIT za pomocą karty płatniczej. Uruchomiono możliwość płatności kartą płatniczą zobowiązań podatkowych

Wszyscy podatnicy mogą regulować zobowiązania podatkowe w zakresie rozliczenia PIT w serwisie e-US i w usłudze Twój e-PIT za pomocą karty płatniczej. Podatnicy nie ponoszą dodatkowych opłat z tego tytułu. Usługa działa od 20 marca 2025 r.

Czyste Powietrze w nowej odsłonie, już z początkiem kwietnia. Co się zmieni w programie? Jest sporo nowości

Nowa odsłona programu "Czyste Powietrze" rusza z początkiem kwietnia – zapowiedziała dzisiaj minister klimatu Paulina Hennig-Kloska. W programie jest sporo nowości, m.in. obowiązkowy audyt energetyczny przed wykonaniem termomodernizacji, wyższe progi dochodowe czy brak dotacji do kotłów gazowych.

Dodatek za pracę w nocy od 1 kwietnia 2025 r.

Osoby pracujące w nocy mogą liczyć na dodatek z tytułu wykonywania pracy w porze nocnej. Ile będzie wynosił dodatek za pracę w nocy w kwietniu? Czy ulegnie zmianie? Za pracę w jakich godzinach przysługuje?

Można już zapłacić podatek PIT kartą płatniczą w e-Urzędzie Skarbowym

Od 20 marca 2025 r. podatnicy mogą opłacać podatek PIT w serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) i usłudze Twój e-PIT za pomocą karty płatniczej. Dotychczas użytkownicy e-Urzędu Skarbowego mogli zapłacić podatek online przelewem bankowym lub BLIK-iem.

REKLAMA

Laptopy dla nauczycieli przedszkoli. Stanowisko ZNP

W styczniu br. Ministerstwo Edukacji Narodowej wraz z Ministerstwem Cyfryzacji ogłosiło, że z bonów na zakup laptopów będą mogły skorzystać nowe grupy nauczycieli. Czy programem „Laptop dla nauczyciela” objęci zostali także nauczyciele wychowania przedszkolnego?

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Wyższe jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Kiedy złożyć wniosek?

1 kwietnia 2025 r. wzrasta jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Jakie dokumenty należy złożyć w celu uzyskania odszkodowania? Jaka będzie wysokość odszkodowania?

REKLAMA

Prof. Witold Modzelewski: nienależny zwrot podatku VAT wynosi prawdopodobnie 40-50 mld zł rocznie

Prof. Witold Modzelewski szacuje, że nienależne zwroty VAT w Polsce mogą wynosić nawet 40-50 miliardów złotych rocznie. W 2024 roku wykryto blisko 292 tys. fikcyjnych faktur na łączną kwotę 8,7 miliarda złotych, co oznacza wzrost o ponad 130% w porównaniu do roku poprzedniego. Choć efektywność kontroli skarbowych rośnie, eksperci wskazują, że skala oszustw wciąż jest ogromna, a same kontrole mogą nie wystarczyć do rozwiązania problemu.

Co deweloperzy sądzą o programie dopłat do kredytów mieszkaniowych

Czy program dopłat do kredytów mieszkaniowych jest potrzebny? Jak oceniają to deweloperzy? Jakie mają pomysły na inne rozwiązania wsparcia rynku mieszkaniowego w Polsce? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

REKLAMA