Kiedy pracodawca wystawić świadectwo pracy?
REKLAMA
Podwójny dokument
Zgodnie z nowelizacją, jeśli pracownik pozostaje w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę na okres próbny, na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy, firma musi wydać mu świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie tych umów zawartych w ciągu 24 miesięcy (poczynając od zawarcia pierwszej umowy).
Ustawa przewiduje jednak wyjątek od tej reguły. Jeśli sam pracownik zażąda od pracodawcy świadectwa po rozwiązaniu lub wygaśnięciu każdej z umów terminowych, pracodawca będzie miał 7 dni na jego wydanie (od momentu złożenia pisemnego wniosku pracownika). W rezultacie pracodawca może być zobowiązany do wydawania dwóch świadectw pracy jednemu pracownikowi.
Więcej: Dwa świadectwa za jedną pracę. Firmy gubią się w nowych przepisach
REKLAMA