REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi profesjonalne, podnoszenie jakości usług outsourcingu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Usługi profesjonalne w świecie biznesu rozpoznawane są jako usługi świadczone przez  specjalistów reprezentujących wysoki poziom kwalifikacji zawodowych (wiedzę teoretyczną i doświadczenie praktyczne) na rzecz klientów zarówno indywidualnych jak i instytucjonalnych.

REKLAMA

Jako że usługi profesjonalne mają charakter niematerialny, sprzedaż ich przysparza dodatkowych trudności. Usług tych nie można dotknąć, obejrzeć, porównać. Decydując się na ich zakup trzeba polegać na wizerunku firmy i na oferowanych gwarancjach. Należy przy tym umiejętnie oddzielać oferowane gwarancje wykorzystywane jako działania promocyjne od gwarancji stanowiących oś działań operacyjnych usługodawcy.

Oferując klientom usługi profesjonalne należy pamiętać, iż klient przede wszystkim rozważa korzyści, jakie może w związku z daną usługą osiągnąć. Sam wachlarz oferowanych mu usług ma znaczenie drugorzędne. Dlatego też w pierwszej kolejności ważne jest zrozumienie potrzeb klienta, a następnie zdolność do ich zaspokajania (pomoc przy rozwiązywaniu problemów, poszukiwanie i rozwijanie dróg rozwoju, udzielenie obiektywnej rady). Element ten jest jednym z najtrudniejszych do sparametryzowania dla firmy profesjonalnej, a zarazem jednym z najważniejszych w ocenie klienta. Jest wyznacznikiem oceny jakości usługi profesjonalnej.

Jakość świadczonej usługi profesjonalnej od lat niezmiennie wpływa na wizerunek firmy profesjonalnej, a tym samym na potencjalny powód przyciągania klienta. Jakość usługi - a nie jej obietnica przy pierwszym kontakcie i rozwinięte działania marketingowe – jest gwarantem ponownego skorzystania usługobiorcy z konkretnej firmy. Ocena jakości usługi przekazywana między partnerami biznesowymi lub między znajomymi w nieformalnych rozmowach, jest najlepszą formą szerzenia marki firmy profesjonalnej. Wysoka jakość nabiera szczególnego znaczenia w przypadku usługobiorców posiadających  złe doświadczenia w tym zakresie.

Co jest zatem miernikiem oceny wysokiej jakości usługi profesjonalnej?

Relacja pomiędzy oczekiwaniami klienta a subiektywną oceną poziomu wykonania usługi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli subiektywna ocena jest co najmniej równa oczekiwaniom, powstaje pozytywna ocena jakości usługi – tj. satysfakcja klienta, podstawowy sukces rynkowy firmy profesjonalnej!

W zależności od rodzaju oferowanych usług, istnieją określone kryteria oceny ich jakości. Są to:

- dostępność usługi (dogodna lokalizacja placówek, odpowiedni czas ich otwarcia, krótki czas oczekiwania na wykonanie usługi), informacje o usługach sformułowane prawidłowo i w sposób przystępny dla każdego nabywcy,

- kompetencje usługodawcy uzyskiwane dzięki fachowemu przygotowaniu i szkoleniom,

- uprzejmość usługodawcy (odnoszenie się do klienta z życzliwością, szacunkiem i szczerym uśmiechem),

- zaufanie (wiarygodność firmy i jej pracowników, dbałość o interesy klientów),

- rzetelność (prawidłowe i dokładne świadczenie usług),

- odpowiedzialność usługodawcy (szybkie i fachowe działanie uwzględniające oczekiwania nabywców),

- bezpieczeństwo (dbałość, by usługa była pozbawiona ryzyka),

- rodzaj stosowanych środków materialnych (zalicza się tu widoczne dla nabywcy takie elementy usługi jak: stan placówki, jej wyposażenie),

- znajomość potrzeb nabywców (usługodawca winien starać się zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów).

Chcąc konkurować na stale rosnącym rynku usług profesjonalnych ważny jest wybór kluczowych dla własnej branży czynników stanowiących o wysokiej jakości, a następnie wprowadzenie odpowiednich regulacji i konsekwentne ich realizowanie . Bowiem nie wysoka jakość realizacji konkretnego pojedynczego zlecenia, a stała dbałość o utrzymywanie wysokich parametrów jakościowych wewnątrz firmy, stałe utrzymywanie wysokiego poziomu zadowolenia klientów i dążenie do minimalizacji zgłaszanych reklamacji i stanowią o sukcesie firmy.

Katarzyna Ochnicka
Senior Menedżer
Departament Outsourcingu Rachunkowości
Granta Thornton Frąckowiak Sp. z o.o. Sp.k.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Grant Thornton Frąckowiak Sp. z o.o.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Idą rewolucyjne zmiany w urlopach. To już postanowione. „Kończymy z tym absurdem”

Harują ciężko całymi latami, ale to harowanie nie wlicza się do stażu pracy. O taką, obwarowaną przepisami ścianę, rozbijają się zatrudniani na umowach-zleceniach i ci , którzy prowadzą własną działalność gospodarczą. Czy teraz wreszcie się to zmieni? Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów pozytywnie zaopiniował projekt ustawy, który przyniesie rewolucję dotyczące zasad, na jakich staż pracy zostanie wyliczony. To z kolei pociągnie za sobą zmiany w prawach do urlopu.

MEN chce by egzamin ósmoklasisty znowu odbywał się w kwietniu. Liczne zmiany w prawie oświatowym [projekt]

W dniu 14 kwietnia 2025 r. opublikowano założenia obszernej i wielowątkowej nowelizacji ustawy Prawo oświatowe. Wśród proponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmian są m.in.: powrót do kwietniowego terminu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, możliwość zatrudnienie w publicznym przedszkolu osoby niebędącej nauczycielem do wszystkich zajęć, czy rezygnacja z określania wymiaru godzin wychowania fizycznego.

Nowe taryfy na prąd dla gospodarstw domowych od 1 października 2025 r. [projekt] Będzie drożej, czy jednak nie

Rząd planuje, by nowe taryfy na energię elektryczną dla gospodarstw domowych miałyby obowiązywać 1 października 2025 r., a nie 1 lipca br. Tak wynika z opublikowanych w poniedziałek założeń do zmiany ustawy o ochronie odbiorców energii.

ZUS: Dodatek do renty dla niepełnosprawnego Piotra na wózku. Brak dodatku dla Katarzyny niewidomej od 30. roku życia

Piotr i Katarzyna są ciężko poszkodowani przez los, znaczne stopnie niepełnosprawności i niesamodzielności. Nie wiadomo dlaczego rodzaj świadczeń dla nich jest zależny od wieku nabycia niepełnosprawności. Piotr o kulach od 17. roku życia, to renta socjalna albo stare świadczenie pielęgnacyjne. Paweł o kulach od 30-ego roku to renta z tytułu niezdolności do pracy.

REKLAMA

ZUS: Wpłynęło 694 359 wniosków o rentę wdowią. 90 proc. wszystkich wniosków stanowiły wnioski złożone przez kobiety. Kiedy decyzja ws. renty wdowiej? Postępowanie wyjaśniające. Jakie dokumenty przygotować?

W lipcu rozpoczną się pierwsze wypłaty tzw. renty wdowiej. Z Danych ZUS wynika, że od 1 stycznia 2025 r. wpłynęło 694 359 wniosków o rentę wdowią, z czego 90 proc. wszystkich wniosków stanowiły wnioski złożone przez kobiety.

Edukacja zdrowotna w szkołach – na uczelniach studia podyplomowe dla nauczycieli

Edukacja zdrowotna to nowy przedmiot w szkołach, który zostanie wprowadzony od 1 września 2025 r. W związku z tym na 11 uczelniach zostaną uruchomione studia podyplomowe w zakresie edukacji zdrowotnej. Studia nadadzą nauczycielom kwalifikacje do nauczania nowego przedmiotu.

Employee advocacy na LinkedIn. Jak skutecznie angażować pracowników w budowanie marki pracodawcy?

Employee advocacy to strategia, w której pracownicy aktywnie angażują się w promocję swojej firmy. Na LinkedIn – największej platformie biznesowej na świecie – nabiera to szczególnego znaczenia. Pracownicy mogą budować nie tylko markę organizacji, lecz także własny wizerunek jako ekspertów.

Emerycie, rencisto, nie dostałeś z ZUS-u deklaracji PIT za 2024 rok? Możesz dostać duplikat - jak to załatwić?

Jesteś emerytem lub rencistą i nie masz deklaracji podatkowej PIT? A może otrzymałeś PIT ale go zgubiłeś lub jest zniszczony? Wyjaśniamy czy możesz otrzymać duplikat tego dokumentu z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Umiarkowany stopień niepełnosprawności. Co z orzeczeniem? [LISTA]

Osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności często zastanawiają się nad tym, z jakiego rodzaju form wsparcia mogą korzystać. Na jakie przywileje w pracy można liczyć? Ile wynosi dofinansowanie z PFRON w 2025 r.? Jakie zasiłki z MOPS przysługują z orzeczeniem? Oto najważniejsze świadczenia i aktualne kwoty!

Dłużnik nie płaci? Jak rozpoznać sygnały ostrzegawcze i zacząć działać

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od branży, może napotkać problemy płatnicze, dotykające go bezpośrednio lub pojawiające się w wyniku współpracy z kontrahentem, którego stabilność finansowa uległa zachwianiu. Czy istnieją sygnały, które wysyła nasz partner biznesowy, mówiące o tym, że oczekiwana wpłata nigdy nie nastąpi?

REKLAMA