Taką informację podał wczoraj Jan Raczyński, dyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP Polskie Linie Kolejowe, cytowany przez Rynek Kolejowy. Hiszpańska firma IDOM zakończyła właśnie prace nad studium wykonalności inwestycji. – Ostatecznie linia Y będzie miała ok. 470 km długości. Koszt budowy całej linii wyniesie według wstępnych szacunków ok. 3 do 3,5 mld euro – mówi Jan Raczyński. Cały projekt wraz z taborem ma kosztować co najmniej 20 mld zł.
Budowa 1 km trasy superszybkiego pociągu – według studium potrzeba na to 20 – 24 mln zł – będzie tańsza o kilkadziesiąt proc. niż 1 km autostrady. Wytyczenie 90-km trasy z Łodzi do Warszawy będzie kosztować 3,2 mld zł, czyli ok. 35 mln zł za 1 km. A to jedna z najtańszych autostrad budowanych w Polsce.