Kanały tematyczne walczą o widza i pieniądze
REKLAMA
Jeszcze kilka lat temu stacje nadające tylko seriale, programy dla dzieci czy dokumenty ze średnią widownią na poziomie kilku tysięcy osób byłyby pominięte w mediaplanach. Dziś skutecznością przyciągania reklamodawców mogą równać się ze stacjami ogólnymi.
Instytut badawczy GfK Polonia na zlecenie domu mediowego At Media, który ma w swoim portfolio ponad 50 takich stacji, przeprowadził badanie ich widzów. Okazuje się, że na oglądanie telewizji poświęcają oni więcej czasu niż widzowie stacji ogólnych, a do tego są bardziej świadomi bloków reklamowych i lepiej zapamiętują pokazane w nich produkty i marki. Nic zatem dziwnego, że zainteresowanie reklamodawców kanałami tematycznymi jest już tak duże, że coraz trudniej wykupić w nich czas reklamowy. A obok internetu i reklamy w kinach to właśnie kanały tematyczne notują największe wzrosty przychodów z reklamy.
REKLAMA