Punkty informacyjne zniechęcają firmy do ubiegania się o dotacje z UE
REKLAMA
Pentor Research i Laboratorium Badań Społecznych na zlecenie MRR sprawdziły, jak działają 42 punkty informacyjne Europejskiego Funduszu Społecznego istniejące przy wszystkich instytucjach wdrażających regionalnie i centralnie ten program. Badanie zostało przeprowadzone metodą tzw. tajemniczego klienta.
Do każdego z punktów w celu uzyskania informacji zostały wysłane osoby, które wcieliły się w rolę przedsiębiorcy, który zamierza ubiegać się o środki, kobiety, która po przerwie spowodowanej macierzyństwem chce wrócić na rynek pracy i studenta piszącego pracę naukową o funduszach europejskich. Wyniki są zatrważające. Jak wynika z ekspertyzy, grupą najsłabiej obsługiwaną byli przedsiębiorcy. Pracownicy punktów udzielali im tylko zdawkowych informacji o programie. Jeśli potrzebowali wiedzy szczegółowej, byli odsyłani. 18 proc. konsultacji zakończyło się odesłaniem zainteresowanej osoby donikąd. Średni czas porady wyniósł 6 minut.
Więcej: Punkty informacyjne zniechęcają firmy do ubiegania się o dotacje z UE
REKLAMA