Warsztaty będą musiały instalować tylko oryginalne części zamienne
REKLAMA
Polskich kierowców unijna dyrektywa może kosztować 3 mld zł rocznie. Decyzja jest o tyle zaskakująca, że zaledwie 8 lat temu Unia zliberalizowała rynek motoryzacyjny. Rozporządzenie GVO, które ma być zniesione w czerwcu, zezwalało na instalowanie w autach nieoryginalnych części bez utraty gwarancji producenta. Co więcej, GVO umożliwiało przeglądy samochodów na gwarancji poza autoryzowaną siecią serwisową. To też się skończy.
Skutek? Rynek napraw nowych samochodów przejmą autoryzowane przez koncerny stacje obsługi pojazdów. A te swoją pracę wyceniają znacznie drożej niż niezależne warsztaty. Konkurencja gwałtownie się skurczy.– Mamy do czynienia z paradoksem. Komisja oddaje rynek we władztwo dużych koncernów – alarmuje Marek Konieczny, prezes Związku Dilerów Samochodów.
Więcej: Warsztaty będą musiały instalować tylko oryginalne części zamienne
REKLAMA