Ekoinnowacje - nowy hit eksportowy Polski?
REKLAMA
KATARZYNA PRZYBYŁA
Czy polskie firmy są konkurencyjne na rynku ekoinnowacji?
RAFAŁ SERAFIN
Nasze przedsiębiorstwa nie mają się czego wstydzić. Wdrażane przez nie rozwiązania są pomysłowe i – co ważne – proste do powielenia. Pomysły proponowane przez firmy z państw starej Unii często są drogie, co ogranicza możliwości ich szerokiego wdrażania. Wygrywamy tym, że polskie rozwiązania są tańsze.
Doskonałym przykładem są propozycje tegorocznych polskich kandydatów do Europejskiej Nagrody „Biznes dla Środowiska”, np. napełniacz worków przeciwpowodziowych Trrio, czy też innowacyjna lampa uliczna Led Cleveo. Prosta konstrukcja oraz niska cena urządzenia Trrio dają szansę szybkiego zastosowania nawet w najbiedniejszych zakątkach świata. Z kolei stosowanie ulicznego oświetlenia diodowego to nie tylko kwestia ekologii, ale również korzyści płynących z obniżenia rachunków nawet o 50 proc.
REKLAMA