OFE przeniosły się z reklamą do internetu
REKLAMA
Zmiany na rynku reklamowym będą efektem przygotowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej i KNF projektu. Zakazuje on OFE wykorzystywania agentów do podbierania sobie nawzajem klientów. Specjaliści od reklamy są zgodni: w tej sytuacji OFE będą zmuszone do zwiększenia wydatków na działalność reklamową. Najwięcej pieniędzy trafić może do internetu. Nie będzie to jednak jedyne medium, które skorzysta na nowych przepisach.
Agresywny marketing
– Ograniczenie roli akwizytorów może doprowadzić do wzrostu kosztów na rzecz agresywnej działalności marketingowej w postaci zmasowanych kampanii reklamowych obejmujących wszystkie media, nie tylko internet – mówi Paweł Wróbel, rzecznik grupy Generali. Najbardziej radykalny projekt zakłada całkowite wyeliminowanie akwizytorów z rynku. OFE nie mogłyby korzystać z ich usług także przy pozyskiwaniu klientów na rynku pierwotnym, czyli tych, którzy dopiero zaczynają pracę.
REKLAMA