Teoretycznie pole manewru dla telekomów nie wydaje się zbyt wielkie. Według ostatnich badań GUS na temat wykorzystania technologii informacyjnych w 2008 r. aż 95 proc. polskich przedsiębiorstw korzystało z komputerów, a 93 proc. miało dostęp do internetu. Trudno też sobie wyobrazić, by firma nie korzystała z telefonu. Jednak okazuje się, że sięganie po już trochę bardziej zaawansowane narzędzia teleinformatyczne w polskim sektorze MSP wygląda o wiele gorzej.
Jak bowiem pokazują przeprowadzone w tym roku przez MillwardBrown SMG/KRC badania, choć zdecydowana większość małych i średnich firm korzysta z internetu, to tylko niespełna połowa z nich ma własną internetową stronę (47 proc.). Wynika z nich też, że wśród firm niemających swojego serwisu w sieci aż 66 proc. nie zamierza go stworzyć w ciągu najbliższego roku.
Więcej: Operatorzy kuszą małe firmy pakietami usług telekomunikacyjno-internetowych