W 2010 roku polskie sieci handlowe otworzą co najmniej 1,5 tys. małych sklepów
REKLAMA
Jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie stołecznego ratusza, aż 68 proc. mieszkańców Warszawy deklaruje, że najchętniej robi zakupy w tego rodzaju placówkach. Do kupowania towarów w dużych sklepach, takich jak super- i hipermarkety, przyznaje się 41 proc. pytanych warszawiaków.
Sieci rosną w siłę
Przewagę małych punktów handlowych nad marketami chcą wykorzystać polskie sieci. To dla nich szansa na zwiększenie obrotów.
Jak wynika z obliczeń DGP, w 2010 r. największe krajowe firmy, działające na rynku mniejszych sklepów, otworzą 1,5 tys. nowych placówek. W sumie można spodziewać się, że powstanie ich kilka tysięcy, gdyż na krajowym rynku działa łącznie kilkadziesiąt rodzimych sieci.
– Chcemy utrzymać dynamikę z tego roku. Oznacza to otwarcie kolejnych 500 sklepów. Obecnie mamy ich 3,4 tys. – mówi Jan Domański z Grupy Eurocash, zarządzającej siecią abc.
Żabka, Groszek oraz Lewiatan otworzą po około 250 sklepów.
– Potencjał rozwoju naszej sieci w Polsce jest bardzo duży, przekracza 7 tysięcy sklepów. Dlatego w ciągu najbliższych lat jednym z naszych priorytetów będzie zwiększanie liczby placówek – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska. Sieć ma obecnie 2150 sklepów.
Więcej: W 2010 roku polskie sieci handlowe otworzą co najmniej 1,5 tys. małych sklepów
REKLAMA