Rośnie konkurencja między platformami walutowymi
REKLAMA
– W 2009 roku platformy walutowe to jeden z najciekawszych i najdynamiczniej rozwijających się produktów na rynku bankowym – mówi Tomasz Ludwin, dyrektor ds. bankowości transakcyjnej klientów biznesowych w BPH.
Jego bank był drugim na rynku, który zaoferował klientom wymianę walut bezpośrednio za pomocą e-bankingu. Choć tego typu rozwiązania są dostępne od 2005 rynku w Polsce, to dopiero w tym roku konkurencja na tym rynku się zaostrzyła – w ostatnich tygodniach do gry weszły BRE Bank (prowadzi pilotaż tego typu usługi) i Millennium Bank (oferta dostępna od listopada).
REKLAMA
– Chcemy pozyskiwać ok. 1000–1200 klientów rocznie, oprócz oferowania tego produktu istniejącym klientom aktywnie korzystającym z wymiany walut w BRE, których jest ponad 1,5 tys. Wprowadzenie platformy to odpowiedź na oczekiwania klientów – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej BRE Banku.
Do niedawna jedynym bankiem oferującym platformy walutowe dla firm był Citibank Handlowy, który platformę do oferty wprowadził cztery lata temu. I jak na razie ma najwięcej klientów – 7 tysięcy, choć bardzo dobrze wystartował także Raiffeisen.
REKLAMA