Święta i sylwester polepszą wyniki branży alkoholowej
REKLAMA
REKLAMA
Z badań firmy Nielsen przeprowadzonych w sklepach detalicznych wynika, że sprzedaż alkoholi mocnych oraz wina w tym roku rośnie. Do końca września Polacy kupili o 8,9 proc. więcej litrów wódki i 4,6 proc. więcej litrów wina niż rok wcześniej. Wydali na nie w sumie 11,5 mld zł, natomiast na wino 1,6 mld zł. To wzrost odpowiednio o 13,3 proc. i 10 proc.
O ile jednak sklepy mają powody do zadowolenia, o tyle producenci alkoholi już nie. Z ich danych wynika, że popyt na alkohole w tym roku jest dużo mniejszy niż w 2008 roku. Większość przyznaje się, że sprzedaż będzie w tym roku znacznie niższa. Według GUS w I półroczu wytwórcy sprzedali o 6 mln litrów alkoholu mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku, kiedy Polacy kupili go 60 mln litrów.
Więcej: Święta i sylwester polepszą wyniki branży alkoholowej
REKLAMA