Operatorzy rozbudowują usługi nawigacji satelitarnej
REKLAMA
Firmy komórkowe już dawno pogodziły się z faktem, że tempo pozyskiwania nowych klientów w ich sieciach spada. Powód – wysokie nasycenie rynku kartami SIM i rosnąca konkurencja, wymuszająca obniżki stawek za połączenia głosowe. W tej sytuacji operatorzy szukają nowych możliwości zwiększania przychodów. A w zgodnej opinii rynkowych analityków nadzieją firm komórkowych mogą być tzw. usługi dodane. Tutaj zaś jednym z najbardziej obiecujących obszarów jest nawigacja satelitarna. Potwierdzają to m.in. niedawno opublikowane wyniki badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer Lab. W Polsce na pytanie, z jakich usług najchętniej skorzystaliby w telefonach komórkowych abonenci, największa liczba respondentów, bo aż 35 proc., odpowiedziała, że z nawigacji. Nic więc dziwnego, że operatorzy zapowiadają, że usługi nawigacji satelitarnej będą w przyszłości mocno rozbudowywać.
Nowe usługi w pakiecie
REKLAMA
– Nasza oferta w tym zakresie jest stale aktualizowana i rozbudowywana. Przykładem tego może być niedawne wprowadzenie nowej wersji Nawigacji Orange – 3.0, w której udostępnione zostały nowe funkcje, jak na przykład przesyłanie SMS-em punktów nawigacji, uproszczone wyszukiwanie interesujących obiektów czy bogata baza przydatnych informacji. Usługa będzie w dalszym ciągu rozwijana i wzbogacana o nowe możliwości – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik sieci Orange.
Operator ten kusi klientów do jej wypróbowania, oferując korzystanie z niej na próbę przez pierwszy miesiąc za darmo. Później miesięczny abonament wyniesie 25 zł. Można także wykupić pakiet na tydzień za 10 zł lub na rok (150 zł) czy dwa lata (244 zł).
Więcej: Operatorzy komórkowi rozbudowują usługi nawigacji satelitarnej
REKLAMA