Firmy wydają mniej na PR i imprezy promocyjne
REKLAMA
REKLAMA
Paweł Trochimiuk, prezes Związku Firm Public Relations (ZFPR), skupiającego 30 największych firm z branży, a jednocześnie szef największej na rynku agencji Partner of Promotions, przyznaje, że 2009 rok zapisze się w historii branży jako okres trudnej walki z kryzysem.
– Część agencji straciła klientów i musiała zmierzyć się ze spadkiem przychodów. Niektórzy próbowali radzić sobie zwolnieniami, inni obniżkami pensji, jeszcze inni radzili sobie jednak bez tego. Taki wstrząs był jednak potrzebny, bo zweryfikował jakość usług – mówi.
Sam wstrząs, czyli cięcia wydatków na usługi public relations, był jednak potężny.
– Spadek nakładów szacować można na poziomie 20 proc., a według innych doniesień nawet 30 i więcej procent – mówi Adam Jarosz, dyrektor zarządzający 180o Public Realtions.
Więcej: Firmy oszczędzają na usługach PR i imprezach promocyjnych
REKLAMA