Europa inwestuje w CNG, Polska zostaje w tyle
REKLAMA
REKLAMA
Przejazd 100 km autem zasilanym CNG kosztuje ponad 60 proc. mniej niż benzynowym i 45 proc. mniej niż dieslem. Nic dziwnego, że z CNG korzysta większość państw Europy. Używają go pojazdy komunalne w metropoliach, floty transportowe oraz prywatni właściciele w Niemczech, Francji czy Włoszech.
Nieopłacalne inwestycje
Inaczej jest w Polsce. Dlaczego? Zdaniem ekspertów to efekt praktycznego monopolu Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa na rynku gazu i niechęć spółki do inwestowania w sieć stacji CNG. Z tego powodu staliśmy się białą plamą na gazowej mapie Europy.
Jak tłumaczy Gerard Bartłomiejczyk, jedyny licencjonowany rzeczoznawca CNG w kraju, przez ostatnie dziesięć lat niewiele zrobiono, by to zmienić.
Więcej: Europa inwestuje w sprężony gaz ziemny, Polska zostaje w tyle
REKLAMA