W bankach próżno szukać rozbudowanej oferty dla starszych klientów. Tę niszę od niedawna próbują zagospodarować nieliczne instytucje.
– Od początku dekady banki marginalizowały segment 50+, a według naszych informacji ma on taki sam odsetek klientów korzystających z kanałów internetowych oraz direct, jak grupa 30–50-latków. To są osoby korzystające np. z Allegro, kupujące bilety lotnicze czy wczasy przez internet – mówi Marcin Pawłowski, dyrektor ds. detalicznych w BZ WBK.
W maju bank ruszył z kontem, ale dopiero teraz zaczął je promować.
– Nasze doświadczenia są bardzo dobre. Dzięki kampanii zamierzamy podwoić liczbę osób korzystających z tego konta – mówi przedstawiciel BZ WBK. Jak dodaje, dzięki kontu 50+ bank przyciągnął klientów. Około 70 proc. wszystkich korzystających z niego to osoby, które przyszły do BZ WBK skuszone nowym produktem. Jeżeli plany się powiodą, z rachunku 50+ będzie korzystać kilkadziesiąt tysięcy klientów.
Od wielu lat na tym segmencie rynku skupia się Bank Pocztowy, oferując konto Nestor. – Mamy otwarte 83 tys. kont Nestor z ogólnej liczby 216 tys. prowadzonych rachunków osobistych – mówi DGP Bartosz Trzciński z Banku Pocztowego.
Więcej: Starsi klienci niedocenieni przez banki